ادعای بلینکن: پرونده دادگاه لاهه علیه اسرائیل، مذاکرات آتش بس را به خطر می اندازد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پرونده دادگاه لاهه علیه اسرائیل را «شرم آور» خواند و مدعی شد که این پرونده مذاکرات آتش بس را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرآنلاین؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی، تصمیم دادستان دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت رهبران اسرائیلی را "شرم آور" خواند و صلاحیت دادگاه را رد کرد و گفت که این اقدام تلاش های آتش بس را به خطر می اندازد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ما مشابه دانستن اسرائیل با حماس توسط دادستان را رد می کنیم. این اقدام شرم آور است.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: «تقاضای دادستان دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیل ظالمانه است. باید واضح بگویم: هیچ شباهتی میان اسرائیل و حماس وجود ندارد. ما همیشه در کنار اسرائیل در برابر تهدیدات علیه امنیت آن خواهیم بود.»

به گزارش ایرنا؛ به نقل از شبکه الجزیره، دولت بایدن بارها حمایت «قاطع» خود از اسرائیل را در بحبوحه جنگ تکرار کرده است. این درحالی است که دولت آمریکا مدعی نگرانی از تلفات بالای غیرنظامیان در غزه و موانع ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه است.

«کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی امروز اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدانش، آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در گفت وگو با سی ان ان، اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت را کشتار، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان اعلام کرد.

ماه گذشته نتانیاهو در واکنش به بررسی جنایات رژیم اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی این اقدامات را توهین به تاریخ خطاب کرده بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =