بررسی طرح بیمه بیکاران و حمایت از بیکارهای جویای شغل، به بندی رسید که باید بار مالی آن تامین شود.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان طراح خواستار تامین بار مالی آن از محل ردیف​های بودجه در سال 91 شده و از سال 92 به بعد نیز از محل درآمدهای ناشی از هدفمند کردن یارانه​ها  شدند.
محمدرضا میرتاج​الدینی معاون پارلمانی دولت، این شیوه تامین بودجه را غیرشفاف و نامشخص خواند و گفت: مجلس حق ندارد، نحوه تامین بودجه را به دولت تحمیل کند. از سوی دیگر چون این طرح بار مالی زیادی دارد، دولت هم نمی​تواند زیر بار آن برود! رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: این که نمی​شود، شما اگر می​گویید این روش درست نیست، باید پیشنهاد جایگزین بدهید. نمی​شود که بگویید دولت نمی​تواند اجرا کند.
جواد زمانی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در دفاع از این شیوه تامین بار مالی خطاب به نماینده دولت گفت: مگر رئیس​جمهور نمی​گوید تا دو سال دیگر بیکار نداریم،پس چرا نگران پرداخت بیمه بیکاری​هستید؟ اصلا مگر به جز نفت و هدفمندسازی، درآمد دیگری هم داریم که می​گویید از این منابع نمی توان تامین اعتبار کرد؟
وی با اعتقاد بر اینکه با یک لشگر بیکار با سنین بالا و تخصص​های مفید روبرو هستیم، افزود: تا کی یک فرد سی ساله لیسانسه باید از پدرش پول تو جیبی بگیرد؟
نادر قاضی​پور نماینده ارومیه هم در تایید سخنان وی گفت: دولت به جای اینکه بخشی از یارانه​ها را به ایرانیان خارج از کشور بدهد، خرج همین مردم در داخل کند. چرا باید این پول خرج افرادی شود که هویت سیاسی آنها مشخص نیستو اصلا معلوم نیست که برای این نظام جنگیده​اند یا نه؟!
وی افزود: مگر حمایت از اقشار آسیب پذیر شعار دولت نیست، پس چرا علیه شعارش عمل می ​کند؟
مذاکرات در این خصوص همچنان ادامه دارد.
/2931
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =