حسین مظفر گفت که اشکال اصلاح‌طلبان در عدم شفافیت آن‌هاست. همچنین محمدنبی حبیبی گفت که اصلا‌ح‌طلبان 300 نامزد در سراسر کشور دارند.

به گزارش خبر آنلاین محمد مظفر وزیر کابینه نخست سیدمحمد خاتمی گفت: اشکالی که در مجموعه اصلاح طلبان به ویژه در بخشی از آنها وجود دارد این است که موضع شفافی را برای مسائل کشور و جامعه اعلام نکردند و نتوانستند اعتمادسازی کنند و چون اعتمادسازی نکردند اقبال عمومی را هم نخواهند داشت.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: طبیعی است که عدم اقبال عمومی به اصلاح‌طلبان به خاطر عدم شفافیت سیاسی و عدم موضع‌گیری آنها در عرصه سیاسی کشور است چرا که اصلاح‌طلبان مرزهای خودشان را از بدخواهان و ضدانقلاب جدا نکردند، لذا نباید بی‌اعتماد شدن مردم نسبت به اصلاح‌طلبان به حساب نظام گذاشته شود بلکه این مسئله به خاطر عملکرد خودشان است.
مظفر با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید مواضع خود را مشخص و شفاف کنند، افزود: اصلاح‌طلبان باید از اشتباهات خود برگردند و صادقانه به مردم بگویند که ما این اشتباهات را داشتیم و در صدد جبران آنها هستیم و دلمان هم برای نظام و انقلاب می سوزد و حاضریم در عرصه‌های مختلف مشارکت کنیم و البته اشتباهات گذشته را هم تکرار نکنیم.
اهم سخنان مظفر در گفت وگو با فارس را درادامه بخوانید:
  • بخشی از اصلاح‌طلبان یکسری تنش‌ها در جامعه ایجاد کردند. این طیف مسائلی را در کشور به وجود آوردند به عنوان مثال می‌توان به مباحث مربوط به تحصن‌های مجلس و وادار کردن به استعفای معاونان وزرا و همچنین طرح مباحثی مانند حاکمیت دوگانه و نیز طرح توسعه سیاسی بدون مرزبندی‌ها و رعایت قاعده‌مندی‌های سیاسی که در جامعه منجر به تنش و قواسالاری شد و همچنین بی توجهی به ارزش‌های نظام در مطبوعات و رسانه‌هایی که حساسیت دینی مردم را برانگیخت و آنها را عصبانی کرد اشاره کرد.
  •  مردم اعمال اصلاح طلبان را برنتابیدند و البته اصلاح طلبان هم باید اعتمادسازی می‌کردند و از مردم به خاطر اعمالشان عذر می‌خواستند که البته اصلاح طلبان این کار را نکردند.
  • همه اصلاح طلبان یکسان نیستند؛ عده‌ای از آنها در فتنه‌ای که اتفاق افتاد هم مشارکت داشتند و هم از آن حمایت می‌کردند و بعضی از آنها در فتنه مشارکت نداشتند اما از آن حمایت کردند و یکسری دیگر نیز فقط در حد رأی به نامزدهایی که مورد تأیید شورای نگهبان بودند اقدام کردند و در تنش‌ها حضور نداشتند و حتی از تنش‌ها هم اعلام برائت کردند.
  •  اصلاح‌طلبان نباید شرط بگذارند بلکه باید اعتمادسازی کنند.
  • دستگاه قضایی باید در مورد مجازات فتنه‌گران تصمیم گیری کند و متناسب با تخلفات و جرایمی که صورت گرفته دستگاه قضایی باید وارد شود و متناسب با جرم افراد کسانی که در تنش‌های جامعه نقش داشتند را مجازات کند.
  • طبیعی است کسانی که عامل اصلی تنش‌ها بودند، حتما باید در دستگاه قضایی در مورد آنها تصمیم‌گیری شود اما کسانی که اشتباهاتی داشتند و از اشتباهاتشان برگشتند و در عمل هم نشان دادند که به نظام دلبستگی دارند، طبیعی است که نظام باید برای آنها زمینه فراهم کند و طبعا جامعه هم پذیرای مشارکت آنها خواهد بود.
  • طرح مسئله نظارت بین‌المللی بر انتخابات از سوی بخشی از اصلاح‌طلبان یک اشتباه مضاعف است و در واقع باید گفت که این اقدام نشان دادن دندان طمع بیگانگان به منافع و مصالح ملی ما است و اگر این کار انجام شود، به نظر می‌رسد که دیگر آخرین بندهای وابستگی این طیف به نظام اسلامی ما بریده می‌شود و اعتماد مردم به طور کلی ساقط خواهد شد.
  • احساس می‌کنم مسائلی که در داخل باید حل و فصل شود، اگر پای بیگانه را به آن باز کنیم،‌خیانت به کشور تلقی می‌شود و مردم ما هم تاب این مسئله را نخواهند داشت و طرفداران این مسائل را طرد خواهند و از عرصه حیات سیاسی حذف می‌کنند.
از سوی دیگر محمد نبی حبیبی یک بار دیگر گفت که اصلاح‌طلبان با چراغ خاموش و موتور روشن فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی کشور در سفر به زاهدان در جلسه خبری با خبرنگاران در دفتر حزب موتلفه اسلامی سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: اصلاح طلبان به دلیل اینکه می ترسند در صورت وارد شدن با تابلو اصلاحات ممکن است مورد اقبال عامه مردم قرار نگیرند گفته اند با نام اصلاحات شرکت نخواهند کرد.
وی گفت: در چند ماه گذشته براساس آمار بدست آمده اصلاح طلبان در حال کار کردن بر روی حدود 300 نامزد برای کاندیدای مجلس شورای اسلامی هستند تا بتوانند اشخاصی شناخته نشده با پرونده سفید اما جزو اردوگاه خودشان را وارد میدان انتخابات کنند و پس از اعلام نتایج نهایی موضع خود را مشخص می‌ کنند.
حبیبی گفت: اصولگرایان با توجه به نتیجه موفق تشکیل جبهه متحد اصولگرایی در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در تلاش اند این تجربه موفق را مجددا تکرار کنند.وی افزود: حفظ وحدت در بین اصولگرایان مهم‌ترین شاخصه پیروزی در انتخابات است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    54 3
    مظفر هم مثل حبیبی هر دوتا ............. اینا رقیب و دشمن اصلاح طلبان هستند
  • US ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    16 1
    همون اولی که تیتر این خبر رو دیدم اول تعجب کردم که مگه میشه وزیر دولت خاتمی همچی حرفی بزنه و چند لحظه بعدش گفتم که احتمالا این سایت داره با ترفند خبری به کار میبره که حرفش در عین حالی که غلط نباشه حاوی یک خباثت خبری هم باشه مظفر وزیر آموزش و پرورش دولت اول خاتمی بود .مظفر از اونایی بود که خاتمی به نسبت رای راستیها (ناطق نوری) براشون سهم در کابینه در نظر گرفته بود . مظفر راستی بود و هست . بعدش هم نماینده مجلس شد از ائتلاف اصولگرایان تا هیچ جای شبهه ای نمونه. شما در خبرآنلاین با خباثت خواستین برای اونایی که مظفر رو نمی شناسن وانمود کنین که اطرافیان خاتمی تواب و متنبه شدن ! البته از یه سایت راستی چه توقعیه جز این !