واکنش ریاض و قاهره به تصمیم ۳ کشور اروپایی درباره فلسطین

ریاض و قاهره از تصمیم سه کشور اروپایی ایرلند، نروژ و اسپانیا در به رسمیت شناختن فلسطین استقبال کردند.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه عربستان و مصر به تصمیم سه کشور اروپایی دیگر در به رسمیت شناختن کشور فلسطین واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه عربستان بیان کرد: ما از این تصمیم مثبت اسپانیا، ایرلند و نروژ استقبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است: از دیگر کشورهای می خواهیم که اقدامی مشابه انجام دهند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، همچنین وزارت خارجه مصر نیز از تصمیم این سه کشور اروپایی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

این درحالی است که پیش از این جاسم محمد البدیوی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از تصمیم جدید چند کشور اروپایی در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال و اعلام کرده بود: ما از به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اسپانیا، ایرلند و نروژ استقبال می‌کنیم. این اقدام به مثابه گام محوری به سمت تحقق راهکار دودولتی محسوب می‌شود.

اقدام سه کشور اروپایی در حالی است که پیش از این نیز چند کشور اروپایی اقدامی مشابه انجام داده بودند. تل آویو به شدت از اقدامات اروپایی‌ها خشمگین است.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین واکنش نشان داده و از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرده بود.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شاختن کشور فلسطین استقبال کرده و آن را گامی مهم در مسیر تثبیت حق خود در این سرزمین و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس می‌دانیم. ما کشورهای سراسر جهان را به اعتراف به حقوق ملی و مشروع ملت فلسطین و حمایت از مبارزات این ملت در مسیر رسیدن به آزادی و استقلال و پایان اشغالگری در سرزمین خویش فرامی‌خوانیم.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1910247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =