۰ نفر
۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
واکنش لاپید به تصمیم سه کشور اروپایی

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را یک شکست سیاسی برای این رژیم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طی سخنانی در این باره اظهار داشت: تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین نتیجه بحران فعلی نیست.

وی تصریح کرد: این تصمیم یک شکست سیاسی برای اسرائیل و یا به عبارت بهتر نتیجه شکست سیاسی اسرائیل است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ امروز چهارشنبه اعلام کرد که کشور فلسطین را تا ۲۸ ماه می (۸خرداد) به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره مباشر، وی با بیان اینکه جنگ علیه نوار غزه موجب تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین شده است، هدف از به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تقویت این تشکیلات و ایجاد کشور فلسطین عنوان کرد.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا نیز امروز اعلام کرد که مادرید کشور فلسطین را در ۲۸ ماه می به رسمیت خواهد شناخت.

براساس گزارش «آیریش ایندیپندنت»، دولت ایرلند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوبلین در ۲۸ ماه می فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کشورهای عربی و در صدر آنها عربستان، مصر و قطر را به همراه داشت.

«جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز ضمن استقبال از این تصمیم، آن را اقدامی محوری و راهبردی در جهت پیاده سازی راهکار موسوم به «دو دولتی» ارزیابی کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1910263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =