نمایشگاه عکس‌های سعید فرجی با عنوان «آخرین فرزندان سومالی» سه‌شنبه ششم دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سعید فرجی طی حضور 15 روزه خود در موگادیشو پایتخت سومالی بخشی از زندگی آوارگان و قحطی‌زدگان ساکن موگادیشو را به تصویر کشیده است.
سومالی که از سال 1991 فاقد دولت مرکزی است، به دلیل حضورنیروهای شبه نظامی الشباب وابسته به القاعده، همواره به عنوان یکی از خطرناک‌ترین نقاط روی زمین نام برده شده است. این کشور در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و نداشتن دولت مرکزی با قحطی گسترده‌ رو‌به‌رو است که به گفته سازمان ملل متحد در 60 سال اخیر بی‌سابقه است.
تابستان امسال و پس از یک سال درگیری شدید، نیروهای دولت انتقالی موفق به بیرون راندن گروه الشباب از موگادیشو شدند که این امر زمینه را برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی فراهم کرد.

سعید فرجی که فعالیت‌هایش را در زمینه‌ مستند بحران متمرکز کرده، پیش از این سابقه‌ حضور در جنگ 33 روزه لبنان را نیز داشته است.

کتاب عکس «تبادل» که شامل عکس‌های او و برادرش وحید فرجی از رویدادهای جنگ
33روزه لبنان تا پایان عملیات تبادل اسرا در سال 2008 می‌شود و به تازگی منتشر شده، از دیگر تجربیات او در عرصه مستند بحران به حساب می‌آید.
نمایشگاه «آخرین فرزندان سومالی» ساعت 17 سه‌شنبه ششم دی‌ماه گشایش می‌یابد و تا بیستم بهمن‌ماه برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10تا 15 (بجز روزهای تعطیل) به موزه هنرهای صبا واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره  74 مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 66419554 و 66419756 تماس بگیرند.

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =