فارس نوشت:

مجید نصیرپور عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه بنای اولیه جریان اصلاح‌طلب مشارکت جدی و فعالانه در انتخابات است، گفت: اگرچه شورای هماهنگی نظر خود را اعلام کرده اما بخش دیگری از جریان اصلاح‌طلب اعتقاد جدی به حضور در عرصه انتخابات دارد. 

 

 

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

* این فرصت از جهات مختلف قابل بررسی است که یکی از آن، موضوع کاندیداتوری افراد و فعالیت احزاب و نهایتاً صدور لیست‌های انتخاباتی است؛ با این حساب بنای اولیه جریان اصلاح‌طلب مشارکت جدی و فعالانه در انتخابات است. 

* طبیعتا انتخابات مراحلی دارد که باید به صورت پله‌ای آن را طی کنیم و ما هیچ وقت توقع نداشتیم که یکی از مراحل انتخابات را نادیده بگیریم بلکه ما همواره به دنبال اجرای دقیق قانون بوده و هستیم.

*در این مسیر ابتدا باید اصلاح‌طلبان تشویق شوند تا ثبت‌نام کنند، چون مکانیزم‌های انتخاباتی کشورمان اساساً حزبی نیست لذا افراد باید برای کاندیداتوری و ثبت‌نام مجاب شده و از فیلترهای نظارتی عبور کرده و نهایتاً پس از اعلام نهایی لیست کاندیداهای تائید صلاحیت‌شده،‌ احزاب می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته و لیست ارائه دهند.

* این مسئله در جریان اصولگرا کاملاً مرتفع است و ظاهرا دوستان از تائید لیست‌های خود مطلع هستند و بسیاری از آنها مقدمات چاپ پوسترهای خود را هم دیده‌اند؛ در جریان اصلاح طلب به خاطر برخی موضوعاتی که وجود دارد و مسائلی که پیش می‌آید، مسئله ثبت‌نام هنوز حل نشده است، به این معنا که اصلاح‌طلبانی که می‌توانند ثبت‌نام کنند، هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند که آیا ثبت‌نام کنند یا نه.

* امیدواریم که دوستان اصلاح‌طلب مجاب شده و با توجه به تلاش‌های ما، این تلاش‌ها را مؤثر واقع شده و طیف گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان که این روزها به لحاظ شغلی بیکار یا کم کار هستند و از طرف دولت شامل مهرورزی شده و خانه‌نشین هستند نیز وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: اگر ما بتوانیم این ظرفیت را فعال کرده و از توانمندی دوستانی که سابقه مدیریت در کشور دارند، استفاده کرده و آنها را وارد عرصه انتخابات کنیم، فضای انتخابات فضای جذابتری خواهد بود.

* اگر پس از ثبت‌نام مشاهده کردیم که اصلاح‌طلبان قابل توجهی ثبت‌نام کرده و از پروسه نظارت نیز عبور کرده و تائید صلاحیت شد‌ه‌اند، در آن مرحله می‌توانیم به دنبال ائتلاف احزاب قانونی برای حضور در عرصه انتخابات باشیم.

*حزب اعتماد ملی تا جایی که بنده اطلاع دارم، از فعالیت انتخاباتی ممنوع نشده است و در واقع یک حزب قانونی تلقی می‌شود، مردم‌سالاری و همبستگی نیز احزاب دیگری هستند که می‌توانند پس از تائید صلاحیت کاندیداها در 290 حوزه موجود، لیستی را به صورت واحد با حزب اعتماد ملی تهیه و ارائه کنند.

* شرایط برای حضور اصلاح طلبان، تائید صلاحیت آنها و انجام فعالیت‌های انتخاباتی فراهم خواهد شد اما حزب اعتماد ملی در حال حاضر فعالیت رسمی ندارد ولی اگر پس از تائید صلاحیت‌ها امکان ارائه لیست وجود داشته باشد، این کار صورت خواهد گرفت.

* احزاب رسمی کشور باید آمادگی ایفای نقش ملی و سیاسی خود در عرصه انتخابات را داشته باشند البته احزاب قانونی هیچ ضرورتی برای ارائه لیست انتخاباتی ندارند لذا در حال حاضر موضوع ائتلاف مطرح نیست بلکه این موضوع زمانی مطرح خواهد شد که کاندیداهای مورد حمایت احزاب در عرصه رقابت حضور داشته باشند و در آن زمان می‌توان در رابطه با لیست مشترک صحبت کرد.

* جریان اصلاح طلب اگر در انتخابات حضور  فعالانه داشته باشد، قطعاً به سمت ائتلاف بین گروه‌های همفکر خواهد رفت و ما امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

*شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بخشی از جریان اصلاح‌طلب است که با توجه به شرایط موجود موضع خود را اعلام کرده است اما بخش دیگری از جریان اصلاح‌طلب اعتقاد جدی به حضور در عرصه انتخابات دارد و به همه علاقمندان به نظام و اصلاح‌طلبان توصیه می‌کند که شرایط را از دست نداده و زمینه برگزرای انتخاباتی پرشور را فراهم کنند.

 

مجید نصیرپور عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به نزدیک‌شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم گفت: اراده اصلی و اولیه همه اصلاح‌طلبانی که در محدوده قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی فعالیت رسمی می‌کنند، این است که ما از فرصت انتخابات باید به شکل مناسبی استفاده کنیم.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =