خبر خوش AFC درباره 2 ستاره آسیایی استقلال

با اعلام رسمی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، افتخارات و رکوردهای جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان آسیا، به لیگ نخبگان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تصویب مجموعه‌ای از تصمیمات کلیدی با توجه به اصلاحات استراتژیک که امسال در سومین نشست خود در العین امارات متحده عربی برگزار شد، بر عزم خود برای ارتقای فوتبال آسیا تاکید کرد.

به گزارش ورزش سه، این کمیته به رهبری دکتر تران کوک توان، کار را با ابراز بهترین آرزوها برای باشگاه‌های العین و یوکوهاما پیش از رویارویی حماسی آنها در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا که فردا در ورزشگاه هزاع بن زاید برگزار می‌شود، آغاز کرد.

در این جلسه، با توجه به راه‌اندازی ساختار مسابقات باشگاهی در سه سطح که در اواخر سال جاری انجام گردید، کمیته مقررات مسابقات، برگزاری لیگ نخبگان، سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا و چلنج لیگ را تصویب کرد.

به‌روزرسانی‌های اصلی شامل حوزه‌هایی مانند قوانین فنی، سیستم مسابقات، پنجره‌های ثبت‌نام بازیکن و... مورد بحث قرار گرفت. در حالی که اصول برنامه‌ریزی مسابقات برای لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان نیز تصویب شد.

علاوه بر این، با توجه به انتقال مسابقات از ساختار دو تورنمنت باشگاهی (لیگ قهرمانان و AFC کاپ) به سه سطح از مسابقات، به عنوان یک اصل کلی، توافق شد که الزامات و مفاد فینال لیگ قهرمانان آسیا برای فینال‌های لیگ نخبگان اعمال شود، در حالی که شرایط فعلی مراحل گروهی و حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیز برای لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا (به‌جز قوانین مسابقه فینال لیگ قهرمانان فعلی) در نظر گرفته شود. ضمن اینکه مراحل گروهی و حذفی AFC کاپ نیز در چلنج لیگ اعمال خواهد شد.

به همین ترتیب، سوابق و آمار مسابقات باشگاهی قبلی AFC در مسابقات باشگاهی بازسازی شده شناسایی و ادغام خواهد شد. رکوردها و آمارهای جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا به لیگ نخبگان منتقل می‌شود، دستاوردهای AFC کاپ نیز در سطح دوم لیگ قهرمانان در نظر گرفته می‌شود و رکوردهای AFC President's Cup که از سال 2015 متوقف شده، به سطح سوم مسابقات یا همان چلنج لیگ منتقل می‌شود.

بدین ترتیب، دو قهرمانی استقلال و تک قهرمانی پاس تهران در جام باشگاه‌های آسیا، به سطح نخست مسابقات یا همان لیگ نخبگان منتقل خواهد شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1910963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =