مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 4 دی 1390

سرقت اینترنتی از حساب پدر

مهر نوشت: سرپرست پلیس فتا اردبیل از دستگیری دختری که به همراه دوستش از حساب پدرش سرقت کرده بود خبر داد. سرگرد امینی اظهار داشت: با شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابش به صورت اینترنتی ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و مشخص شد که طی هشت مرحله از حساب شاکی برداشت پول شده است. با گذشت مدتی از سرقت اینترنتی فردی طی تماس با شاکی مدعی شد این مبلغ را برداشت کرده است. طی تحقیقات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا، فرد تماس گیرنده شناسایی و دستگیر شد. با انتقال متهم به مرکز پلیس او در بازجویی ها اعتراف کرد با دختر شاکی ارتباط داشته و مبلغ فوق توسط او برداشت شده است. در ادامه دختر شاکی احضار و در تایید اظهارات این فرد به جرم خود اعتراف کرد. 

 

بازداشت فردی که یک واحد مسکونی را به چند نفر فروخته بود

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان لرستان از شناسایی و دستگیری مردی به اتهام کلاهبرداری سه میلیارد ریالی از شهروندان خر‌م‌آبادی خبر داد. سرهنگ کبکی گفت: در پی وقوع چندین فقره شکایت مبنی بر این که فردی با جلب اعتماد ساکنان یک مجتمع مسکونی در شهرستان خرم‌آباد اقدام به فروش یا اجاره هر واحد مسکونی به دو یا چند نفر کرده است، اکیپی از کارآگاهان مامور رسیدگی به این پرونده شدند. ماموران پس از حضور در محل به تحقیقات میدانی پرداختند و مشخص شد متهم از یک سال پیش با جلب اعتماد مالکان اقدام به اجاره و فروش واحدهای مسکونی کرده‌ و با ترفندهای خاصی هر واحد را به دو یا چند نفر فروخته یا رهن داده و متواری شده است. ماموران با اطلاعات مردمی و اقدامات پلیسی محل اختفای متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
کبکی با بیان اینکه متهم در مواجهه با اسناد و مدارک مستند چاره‌ای جز اعتراف نداشت گفت: وی در بازجویی‌های پلیس به کلاهبرداری از 58 نفر از اهالی خرم‌آباد اعتراف کرده و مدعی شد تاکنون با این شیوه مبلغ سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

 

برخورد اتوبوس با خودروی آتش‌نشانی 13 مجروح برجا گذاشت

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از فوت یک نفر بر اثر برخورد پژو با عابرپیاده در جنوب پایتخت خبر داد. حسن عباسی گفت: برخورد یک دستگاه سواری پژو با پیرمردی 60 ساله در ساعت 12:23 روز شنبه در اتوبان تندگویان سبب مرگ وی شد.
مسئول روابط عمومی اورژانس تهران همچنین از برخورد یک دستگاه اتوبوس با ماشین آتش‌نشانی در صبح روز یکشنبه خبر داد و گفت: برخورد اتوبوس با ماشین آتش‌نشانی در ساعت 7:31 صبح امروز در جاده ساوه به سمت اسلامشهر 13 مصدوم برجای گذاشته است که عوامل اورژانس مصدومان حادثه را به بیمارستان‌های فیاض‌بخش، شهدای یافت‌آباد و امام‌رضا (ع) اسلامشهر منتقل کردند.
عباسی همچنین با اشاره به وقوع برخورد یک دستگاه کامیون با سواری وانت خاطرنشان کرد: این حادثه در ساعت 22:11 روز شنبه در جاده قدیم کرج نرسیده به چهارراه ایران‌خودرو رخ داد. 

 

سرکرده باند دالتون ها در دستان قانون

سایت پلیس نوشت: رییس کلانتری 154 چیتگر از دستگیری سرکرده باند خفت گیری و زورگیری در غرب پایتخت معروف به باندعادل دالتون خبر داد و افزود: تلاش پلیس برای به دام انداختن دیگر همدستان متهم ادامه دارد.
سرگرد احمد فتوحی گفت:عصر روز گذشته طی یک عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی عادل دالتون سرکرده باند زورگیری و خفت گیری غرب پایتخت دستگیر شد. وی در تشریح جزییات موضوع گفت: بعداز ظهر روز گذشته ماموران اداره عملیات این یگان هنگام گشت زنی غیر محسوس مشاهده کردند یکی از مجرمین سابقه دار تحت تعقیب که به منظور زاغ زنی در اطراف یکی از شعب بانک در منطقه شهرک استقلال پرسه می زند را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند.
متهم پس از انتقال به کلانتری بعد از اینکه توسط مالباختگان و شکات شناسایی شد و در بازجویی های پلیسی مشخص شد نامبرده چندین فقره سابقه سرقت موتورسیکلت و خفت گیری نیز دارد و از سوی ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در خصوص زاغ زنی داخل بانک و زور گیری تحت تعقیب می باشد.
رییس کلانتری 154 چیتگر با اشاره به حرفه ای و سابقه دار بودن متهم تاکید کرد: عادل در اعترافات خود به ماموران گفت: سرقتهای خفت گیری را به وسیله موتورسیکلت با همکاری همدستان خود به نام های سعید و فرید که برادر هستند و به همراه دو نفر دیگر به نامهای محمد و محمد در سطح وسیعی از نواحی غرب تهران انجام می دهند.

 

حراج آنلاین ترفند جدید کلاهبرداران

ایسنا نوشت: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس از دستگیری مدیرسایتی خبر داد که با راه‌اندازی مزایده و حراج آنلاین از مردم کلاهبرداری می‌کرد. سرهنگ حسینی با بیان اینکه کارشناسان این پلیس در هنگام رصد فضای مجازی به فعالیت سایتی به آدرس معلوم مشکوک شدند گفت: کارآگاهان در بررسی فعالیت این سایت دریافتند این سایت از طریق مزایده آنلاین اقدام به کلاهبرداری می‌کرد. بر این اساس افراد کالاهایی را به قیمت کمتر از چند درصد واقعی در سایت ارایه و افرادی که در این سایت اعلام خرید می‌کردند به ازا هر درخواست (کلیک) مبلغ ‌١٠ تومان به مبلغ پایه اضافه می‌کنند. رییس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه از این طریق مبلغ ‌٠٠٠/١٢٠/١ تومان به حساب مالک سایت واریز می‌شد گفت: این درحالی بود که هیچ گونه تضمینی برای ارسال کالا وجود ندارد و این سایت یا فروشگاه تحت کنترل هیچ سازمان نظارتی نبود.
حسینی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که صاحب سایت نیز برای بالابردن قیمت کالا می‌تواند صدها مرتبه به قسمت فروش مراجعه کند و قیمت را بالا ببرد گفت: در این راستا مدیر سایت شناسایی و دستگیر شد و در نهایت مشخصات حدود ‌٨٠ مشتری که اقدام به شرکت در مزایده کرده و برنده نیز شده‌ بودند اما هیچ‌گونه کالایی برای آنان ارسال نشده، از بانک اطلاعات موجود استخراج شد و به آنان اطلاع‌رسانی شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =