مروری بر حوادث ایران در غروب دوشنبه 5 دی 1390

11 کشته و زخمی در سانحه رانندگی

فارس نوشت: در یک سانحه تصادف در مسیر جهرم- شیراز 11 نفر کشته و زخمی شدند. ظهر امروز در محور جهرم - شیراز حد فاصل پلیس راه جهرم یک حادثه رانندگی رخ داد که در این تصادف بر اثر برخورد کامیون و اتوبوس رانندگان آنها هر دو در دم جان باختند و 9 مصدوم حادثه نیز به بیمارستان‌های جهرم اعزام شدند. در پی این حادثه تیم اورژانس به محل عزیمت و مجروحان حادثه را به مراکز درمانی منتقل کرد.

 

نشست زمین در پارکینگ حادثه آفرید

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: ریزش دهانه چاه زیر ساختمان مسکونی باعث نشست کف پارکینگ و ایجاد حفره نسبتا بزرگی شد که خودروی سواری را به کام خود کشید، اما هیچگونه تلفات و خسارت جانی نداشت. رخداد این حادثه ساعت 17:28 دقیقه بعد از ظهر دیروز به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 24 را به محل حادثه در خیابان مسلم جنوبی، خیابان پنجم اعزام کرد.
به گفته نادر سریعی فرمانده آتش نشانان، در پارکینگ ساختمان مسکونی 5 طبقه بر اثر ریزش دهانه چاه حفره ای به وسعت 6 متر مربع و عمق 4 متر ایجاد شده بود و یک دستگاه وانت بار به درون آن افتاده بود. آتش نشانان به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت جانی بی درنگ عملیات ایمن سازی را انجام دادند و ساکنان ساختمان محل حادثه و دو ساختمان کناری آن را به محل ایمن منتقل کردند و پس از مهار این وسیله نقلیه آن را با استفاده از دستگاه کشنده ویژه(تیفور) از حفره ایجاد شده بیرون آوردند

 

سارقی که یک خودرو را همراه کودک داخل آن ربوده بود، دستگیر شد

سایت پلیس نوشت: سرهنگ حسینی فر، رییس کلانتری 137 نصر از دستگیری سارق خودرویی خبر داد که خودرو را با کودک داخل آن ربوده بود. این مقام انتظامی در تشریح ماجرا گفت: شب گذشته یکی از شهروندان ساکن تهرانسر به ماموران کلانتری محل خود مراجعه و گزارش می دهد که مردی خودروی وی را در حالی که دختر کوچکش داخل خودرو بوده، سرقت کرده است. با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات برای دستگیری وی ماموران پس از کسب مشخصات خودروی مسروقه، محورهای اصلی منطقه تهرانسر را تحت نظارت و کنترل خود درآوردند. دقایقی بعد این خودرو توسط ماموران گشت انتظامی کلانتری تهرانسر در بلوار اصلی تهرانسر شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت اما راننده با مشاهده ماموران متواری شد.
متهم که خود را تحت تعقیب قرار پلیس می دید، به امید رهایی، کودک داخل خودرو را در موقعیتی کوتاه از خودرو پیاده کرده و مجددا متواری شد تا اینکه خود را به خیابان پاتریس لومومبا رساند که در همین زمان یکی از ماموران کلانتری 137 نصر که در محل حضور داشت، فرصت را مغتنم شمرده و با رعایت قانون به کارگیری سلاح، خودرو را متوقف کرد.سارق که مجروح شده بود بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و در بازرسی از داخل خودرو یک قبضه کلت کمری قلابی و یک قبضه چاقو کشف شد.

 

آخرین اخبار از زلزله خراسان شمالی

فارس نوشت: مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی تاکید کرد: زلزله‌های امروز این استان با توجه به پس لرزه‌های مرکز لرزه ‌نگاری قوچان هم اکنون در حال فروکش شدن است و مردم نباید نگران باشند. محمد آروین اظهار داشت: بر اساس پیش‌نگری‌های احتمالی، زمین‌لرزه‌های این استان لحظه به لحظه در حال کم شدن و فروکش کردن است. البته نباید از نظر دور داشت که احتمال وقوع زمین لرزه به طور کلی رفع نشده اگر چه این زمین‌لرزه‌ها در حال کاهش است.
آروین تصریح کرد: کانون اصلی زمین لرزه خراسان شمالی در شمال شرق بجنورد بوده و در این زمینه هیچ‌گونه نگرانی برای مردم مرکز استان وجود ندارد. وی همچنین از شهروندان خواست تا گزارش و اطلاعیه‌های رسمی مدیریت بحران خراسان شمالی را صرفاً از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها پیگیری کرده و به شایعات احتمالی توجهی نکنند. 

 

فروش طلاهای تقلبی به طلافروشی ها

سایت پلیس نوشت: دو نفر که اقدام به فروش طلاهای تقلبی به مغازه های طلافروشی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه جنوب و جنوب شرق تهران کرده بودند، توسط مأموران کلانتری 114 غیاثی دستگیر شدند. در مورخه 16/09/1390 مأموران کلانتری 114 غیاثی از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان دستگیری دو نفر در یک طلافروشی در میدان خراسان قرار گرفتند. با حضور مأموران کلانتری در محل مشخص شد دو جوان دستگیر شده ، تبعه افغانستان بوده و قصد داشتند تا با استفاده از فاکتور جعلی اقدام به فروش یک رشته طلای تقلبی نمایند.
دو متهم دستگیر شده به اسامی صادق 24 ساله و داود 25 ساله در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان کردند که از چندی پیش و به پیشنهاد یکی از همسایگان محل سکونتشان در خیابان شوش شرقی ـ چهارراه شهرزاد به هویت علی اکبر 40 ساله اقدام به فروش طلای تقلبی به طلافروشی ها کرده اند. با معرفی علی اکبر به عنوان تهیه کننده طلاهای تقلبی ، کارآگاهان پایگاه ششم وی را به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار که علاوه بر دیگر جرایم ارتکابی ، در سه نوبت نیز توسط کارآگاهان پایگاه ششم به اتهام کلاهبرداری و فروش سکه های تقلبی دستگیر شده ، مورد شناسایی قرار داده و او را در مورخه 30/09/1390 در میدان خراسان دستگیر و به پایگاه ششم منتقل کردند. کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات ، با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی دو طلافروشی در منطقه جنوب شرق تهران شدند که متهمان زمانیکه تنها شاگرد طلافروشی در مغازه حضور داشته ، اقدام به فروش طلاهای تقلبی با استفاده از فاکتور خرید مجعول، کرده بودند.


سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، ضمن اعلام خبر انتشار بدون پوشش چهره دو متهم پرونده گفت: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در فروش طلای تقلبی که از مصادیق جرم کلاهبرداری محسوب و همچنین احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که به شیوه های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند، دستور انتشار بدون پوشش چهره دو متهم پرونده که اقدام به فروش طلاهای تقلبی به مغازه های طلافروشی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه جنوب و جنوب شرق تهران کرده اند ، از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده اند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی ، انتهای کوچه شهید بیدی مراجعه کنند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =