مروری بر حوادث ایران در شنبه 10 دی 1390

توطئه زن خیانتکار برای اعدام همسرش

مهر نوشت: زن خیانتکار که همزمان با اجیر کردن دو آدمکش برای قتل مرد جوانی، قصد داشت همسرش را به عنوان قاتل پای چوبه‌دار ببرد با افشای توطئه شوم و صدور کیفرخواست، در دادگاه کیفری پای میز محاکمه می رود.
کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نوشهر 18 فروردین امسال از کشف جسد مرد جوانی در خانه مجردی‌اش در این شهر با خبر شدند. تیم جنایی در نخستین تحقیقات دریافتند، مقتول سال گذشته به خاطر اختلاف‌های خانوادگی از همسرش جدا شده و تنها زندگی می‌کرد. از آنجا که خانه مقتول هدف دستبرد قرار نگرفته بود، کارآگاهان احتمال دادند او قربانی انتقامی کور شده است. در ادامه نیز با بررسی تماس های مقتول مشخص شد او با زنی به نام شهین ارتباط پنهانی دارد. با افشای این موضوع شهین دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. در بازرسی خانه زن جوان نیز لباس مردانه آغشته به خون کشف شد.
زن جوان در جریان تحقیقات با انکار ارتباط با مقتول گفت: چند روز قبل همسرش با لباس خونین و حالتی آشفته وارد خانه شد. ادعا کرد در خیابان با چند پسر جوان درگیر شده است. از سوی دیگر کارشناسان تشخیص هویت نیز با بررسی لباس خونین اعلام کردند لکه‌های خون متعلق به مقتول است. همسر او هم پس از دستگیری گفت: از آنجا که با همسرش اختلاف شدید دارد شهین برای انتقامجویی به دروغ وی را قاتل معرفی کرده است.
با وجود این مرد جوان تا زمان رفع ابهام‌ها به اتهام قتل، روانه زندان شد. کارآگاهان که به روابط پنهانی شهین مشکوک شده بودند او را به طور نامحسوس تحت نظر گرفتند. پس از 70 روز تحقیقات گسترده مشخص شد شهین هفت خط تلفن همراه دارد و با مردان غریبه نیز در تماس است. بررسی این تماس ها نیز نشان داد، پسر جوانی به نام مهدی عامل اصلی جنایت است که با دستور زن خیانتکار حسین را به قتل رسانده است.
با افشای این موضوع شهین دوباره دستگیر شد و این بار چاره‌ای جز اعتراف ندید. وی گفت: 6 ماه قبل از جنایت با حسین - مقتول - آشنا شدم . او اوایل به من به شدت ابراز علاقه می‌کرد و برایم کادوهای گرانقیمت می‌خرید اما پس از چند ماه رفتار او تغییر کرد. وقتی این تغییر رفتار را دیدم تصمیم گرفتم رابطه ام را تمام کنم اما او تهدید کرد موضوع را به همسرم می گوید. به دنبال راه چاره ای بودم تا اینکه دو ماه قبل با مهدی آشنا شدم. او مرد جسوری بود و مدعی بود دلباخته‌ام است. یک روز ماجرای رابطه‌ام با حسین را برایش تعریف کردم و از او خواستم کمکم کند تا وی را از سر راه زندگی‌ام بردارم. مهدی هم قبول کرد و با کمک یکی از دوستانش به نام محمد این کار را انجام داد. بعد هم برای اینکه همسرم را از زندگی‌ام حذف کنم لباس‌های خون‌آلود مقتول را در خانه گذاشته و با صحنه‌سازی شوهرم را به عنوان قاتل معرفی کردم. از مردان متنفر بودم و می خواستم از آنها انتقام بگیرم.
به دنبال این اعتراف‌ها، عملیات گسترده برای دستگیری دو متهم به قتل آغاز شد و مأموران مهدی را هنگام فرار از نوشهر دستگیر کردند. همدست او هم در حوالی تنکابن شناسایی و به دام افتاد. سه متهم به قتل پس از اعتراف، با قرار قانونی روانه زندان شده و شوهر زن خیانتکار نیز آزاد شد. پس از تحقیقات جنایی و بازسازی صحنه قتل دادستان نوشهر سه متهم را مجرم شناخت و پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان مازندران فرستاد. قرار است زن خیانتکار و دو قاتل اجیر شده به زودی پای میز محاکمه قرار بگیرند.

 

 

طلاق زن جوان از مرد کراکی تحصیل‌کرده در اروپا!

ایسنا نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: همسرم در منزل موادمخدر مصرف می‌کند و پسرم به تقلید از پدرش، رفتار او را تکرار می‌کند، دلیل اصلی‌ام برای جدایی نیز آینده فرزندم است.
این زن در دادگاه حضور یافت و درخواست جدایی‌اش را به قاضی دادگاه ارائه کرد و گفت: اعتیاد همسرم زندگی‌مان را نابود کرده است. او به مواد مخدر صنعتی روی آورده است و در این دو سال زندگی‌مان به معنای واقعی نابود شده است. همسرم دارای تحصیلات بالایی است و در یکی از بهترین کشورهای اروپایی به تحصیل پرداخته و مدرک خود را از آن کشور گرفته است، اما اکنون با اعتیاد تمامی زحمات خود را تباه کرده و هر روز بیشتر به نابودی نزدیک می‌شود.
زن جوان که چهره‌اش نشان دهنده، غم درونش بود، عنوان کرد: زمانی که با یکدیگر ازدواج کردیم، همسرم دارای مدرک تحصیلی دیپلم بود اما بعد از ازداواج او به ادامه تحصیل پرداخت و در این عرصه به موفقیت‌هایی بزرگی رسید.
مرد جوان که سر به زیر داشت در پاسخ به اعلام قاضی برای دفاع از خود، به آرامی گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی برای زندگی‌ام افتاده است، زمانی که به آن روزها فکر می‌کنم، تنها حسرت تمامی وجودم را فرا می‌گیرد چرا که می‌توانستم جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشم اما اکنون حتی در بین خانواده‌ام جایی ندارم. او درحالی که به آرامی اشک می‌ریخت، افزود: من خواهان جدایی نیستم اما می‌دانم که همسرم نمی‌تواند به زندگی با من ادامه دهد.
زن جوان که تنها 30 سال سن داشت، بیان کرد: متاسفانه همسرم در منزل مواد مخدر مصرف می‌کند و پسر 9 ساله‌ام به تقلید از پدرش کارهای او را با وسایل دیگر انجام می‌دهد، نمی‌خواهم آینده پسرم تباه شود. قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، حکم طلاق این زوج را صادر کرد.

 

 

زن در خانه مستقل هم بداخلاقی کرد

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: بدون خانواده‌ام نمی‌توانم زندگی کنم ولی همسرم این موضوع را درک نکرده و تنها به آنها بی‌احترامی می‌کند. حتی برای حل مشکلات خانه‌ای مستقل تهیه کردم ولی رفتار همسرم هر روز بدتر شد و من امروز می‌خواهم همسرم را طلاق دهم.
این مرد با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 250 این مجتمع قضایی ارائه کرد و در حضور قاضی این پرونده با بیان اینکه همسرم بددهن است و دائم به پدر و مادرم بی‌احترامی می‌کند، اظهار داشت: همیشه با ترس به خانه پدر و مادرم می‌روم چون اگر بفهمد که می‌خواهم به آنجا بروم با من آمده و با کم محلی به خانواده‌ام و فحش دادن به آنها مرا عذاب می‌دهد. از رفتار‌های همسرم خسته شدم چون او مرا درک نمی‌کند و وقتی به خانواده‌ام احترام نمی‌گذارد یعنی من برایش مهم نیستم و به من بی‌احترامی می‌کند.
مرد با بیان اینکه با گذشت 6 سال از زندگی مشترک متوجه شدم که تفاهم نداریم، گفت: می‌خواهم از همسرم جدا شده و تنها در کنار خانواده‌ام به زندگی ادامه دهم. همسرم باید بداند که من بدون خانواده‌ام نمی‌توانم زندگی کنم و او باید به آنها احترام بگذارد و این تنها راه منصرف شدن من از طلاق است. به خاطر همسرم حتی خانه‌ای مستقل از خانواده‌ام تهیه کردم ولی باز هم مشکلات حل نشد و هر روز اخلاق همسرم بدتر شد و به خانواده‌ام بیشتر بی‌احترامی می‌کند. با برادر و خواهرم همفکری کردم و متوجه شدیم تنها راهی که می‌تواند رفتار همسرم را خوب کند یا مرا از این وضع نجات دهد ارائه درخواست طلاق است. اگر همسرم به دادگاه بیاید باز هم در مقابل او این حرف‌ها را می‌زنم و می‌گویم که در این 6 سال چه اندازه سختی کشیدم.
قاضی این پرونده به دلیل عدم حضور زن، رسیدگی به پرونده را به روزی دیگر موکول کرد.

 

 

دستگیری موسیقیدان قلابی در ویلای جنگلی

مهر نوشت: موسیقیدان قلابی و همسرش که به بهانه برگزاری کنسرت، از طعمه های خود سرقت مسلحانه می کردند در مخفیگاه جنگلی خود شناسایی و دستگیر شدند.
رسیدگی به این پرونده از اوایل مهر امسال همزمان با طرح شکایتی مردی در پلیس آگاهی ورامین در دستور کار ماموران قرار گرفت. او در شکایتش گفت: نهم مهر مردی به مغازه ام مراجعه کرد و با معرفی خود به عنوان موسیقیدان مدعی شد قصد برگزاری یک کنسرت بزرگ در ورامین را دارد. او مبلغی را به صورت پیش پرداخت داد و قرار شد دو روز بعد حدود 10 میلیون تومان تجهیزات موسیقی و مونتاژ صدا را به محل برگزاری کنسرت ببرم. دیروز او و همسرش با یک خودروی گران قیمت به مغازه ام آمده و تجهیزات لازم را انتخاب کردند. بعد همراه آنها راهی محل برگزاری محل کنسرت شدیم. در میان راه آنها در محلی خلوت توقف کرده و مرا با تهدید اسلحه به بیرون از ماشین پرت کردند. بعد هم با سرقت تجهیزات از محل فرار کردند.
پس از این شکایت تیمی از ماموران پلیس آگاهی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ورامین تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. در حالی که هیچ ردی از سارقان در دست نبود دومین شکایت از متهمان در اداره آگاهی مطرح شد. زوج سارق این بار نیز با مراجعه به مغازه ای در یافت آباد بیش از 15 میلیون تومان تجهیزات را برای برگزاری کنسرت اجاره کرده و با رها کردن صاحب مغازه در ورامین متواری شده بودند.
کارآگاهان که احتمال می دادند متهمان از مجرمان سابقه دار باشند به بررسی آلبوم تبهکاران حرفه ای پرداخته و از این طریق هویت یکی از متهمان به نام شهروز 38 ساله را شناسایی کردند. شهروز که در رشته موسیقی تحصیل کرده تا کنون هفت بار به اتهام سرقت و خیانت در امانت دستگیر و روانه زندان شده بود. پس از تحقیقات گسترده مشخص شد دزدان در یک ویلای جنگلی در شمال کشور مخفی شده اند. سرانجام شهروز و همسرش در یک عملیات ضربتی دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شدند.
متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما پس از روبرو شدن با شاکیان لب به اعتراف گشوده و به دو فقره سرقت اعتراف کردند. مرد تبهکار در جریان بازجویی ها گفت: سال گذشته پس از آزادی از زندان با مردی به نام سیروس آشنا شدم. او وقتی متوجه شد من تبحر خاصی در رشته موسیقی دارم نقشه سرقت ها را طراحی کرد. او همچنین برای فریب طعمه ها یک دستگاه خودروی گران قیمت را در اختیار من و همسرم قرار داده بود. حالا هم تجهیزات سرقت شده در مخفیگاه او است. همسر شهروز نیز ادعا کرد با تهدید همسرش و به اجبار در سرقت ها با او همراه بوده است.
قاضی کوهپایه بازپرس شعبه دوم دادسرای ورامین پس از تحقیق از متهمان آنها را با قرار قانونی روانه زندان کرد. همچنین از افرادی که به این شیوه مورد دستبرد قرار گرفته اند خواست برای طرح شکایت و شناسایی متهمان به اداره آگاهی ورامین مراجعه کنند.

 

 

پرونده قاضی قلابی روی میز قاضی!

ایسنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب گرگان از شناسایی و دستگیری، قاضی قلابی در این شهر خبر داد. عباس پوریانی در این‌باره گفت: این فرد با نصب آرم دادگستری روی اتومبیلش، در بین مردم خود را به عنوان قاضی معرفی می‌کرد. این فرد با ادعای این که می‌تواند مشکلات مردم را حل کند از آنان کلاهبرداری می کرد. با هوشیاری مردم و نیروهای حفاظت دادگستری استان گلستان، این فرد شناسایی شد.
وی با بیان این که متهم پس از این که متوجه شد تحت تعقیب قرار دارد محل سکونت خود را از گرگان به آزادشهر تغییر داد، گفت: با صدور نیابت قضایی، این فرد در آزادشهر دستگیر و برای رسیدگی به اتهامات وی در خصوص جعل عنوان، اعمال نفوذ بر خلاف حق و کلاهبرداری، به گرگان منتقل شد.

 

 

3 نفر در رفسنجان کشته شدند

فارس نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: بی‌احتیاطی راننده پژو 405 موجب فوت سه سرنشین این خودرو شد. سید ‌محمد رضایی اظهار داشت: مأموران یگان پاسگاه کبوتر‌خان در پی اطلاع از یک فقره تصادف فورا به محل اعزام شدند. پس از اعزام مأموران مشخص شد، یک دستگاه خودرو پژو 405 ‌که از کرمان به سمت رفسنجان در حرکت بود در هفت کیلومتری کبوترخان بنا به عللی با گاردریل کنار جاده ‌برخورد کرده است. رضایی گفت: بر اثر برخورد این خودرو با گاردریل سه نفر از سرنشینان آن در دم فوت کرده و راننده مصدوم و به بیمارستان انتقال داده شد.

 

 

کشف و انهدام 1700 باند قاچاق کالا

سایت پلیس نوشت: فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا و ارز در کشور اظهار داشت: طی 9 ماهه گذشته 1700 پرونده بالای 100 میلیون تومانی قاچاق کالا در کشور شناسایی و متلاشی شد. سردار احمدی مقدم در همایش سراسری روند اجرای مصوبات اخیر دولت در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه عده ای برای منافع خود قصد اخلال در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مبارزه قاچاق را دارند تصریح کرد : باید در این رابطه پیش بینی های لازم صورت گرفته و رد پای نفوذی ها را در این مهم مشخص کرد. سردار احمدی مقدم با بیان اینکه طی 9 ماهه گذشته 750 میلیارد تومان کشف قاچاق کالا داشتیم اظهار داشت‏‏، در همین مدت 1700 پرونده بالای 100 میلیون تومانی قاچاق کالا در کشور شناسایی و متلاشی شد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =