نظرسنجی یدیعوت آحارونوت: اسرائیلی‌ها معتقدند «حماس» پیروز جنگ است

جدیدترین نظرسنجی روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت از این مساله حکایت دارد که حتی جامعه صهیونیستی به این اعتقاد رسیده اند که ارتش این رژیم در غزه شکست خورده و حماس پیروز جنگ است.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت و دانشگاه رایخمن اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در میان ۸۱۰ نفر از اسرائیلی‌ها کردند که بر اساس آن اکثریت این افراد گفتند حماس پیروز جنگ در غزه است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۳۷ درصد از طرفداران احزاب راست گفته‌اند حماس در جنگ پیروز شده و تنها ۱۶ درصد اسرائیل را پیروز این جنگ دانسته‌اند.

به گزارش مهر، همچنین ۴۰ درصد از طرفداران احزاب چپ و میانه معتقدند که حماس پیروز جنگ است و تنها ۴ درصد از آن‌ها گفته‌اند اسرائیل پیروز جنگ است.

علاوه بر این، ۶۳ درصد از اسرائیلی‌ها نیز گفته‌اند آمریکا نسبت به قبل برای سفر از امنیت کمتری برخوردار است.

در همین راستا، نداو ایال خبرنگار روزنامه یدیعوت احرونوت هم تاکید کرد که بخشی زیادی از اسرائیلی‌ها معتقدند حماس پیروز جنگ است و از هر ۱۰ نفر یک نفر معتقد به پیروزی اسرائیل است.

از سوی دیگر، آوی یسخاروف روزنامه‌نگار صهیونیست نیز تاکید کرد که اسرائیل بیشترین فاصله ممکن را با کسب پیروزی در غزه دارد اما در مقابل، حماس به آن بسیار نزدیک‌تر است.

یسخاروف گفت جنگ به پایان خود نزدیک می‌شود بدون اینکه ارتش حتی یکی از اهداف خود را محقق کرده باشد و هیچ دیدگاهی در مورد روز بعد از جنگ که متضمن ادامه سیطره گروه‌های فلسطینی بر نوار غزه خواهد بود، وجود ندارد

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =