۰ نفر
۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
زمزمه‌های از سرگیری واردات آیفون!

مصوبه جدید هیئت‌وزیران از احتمال لغو ممنوعیت واردات آیفون خبر داده و سود بازرگانی تلفن‌های همراه شرکت اپل را ۹۶ درصد تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش تجارت نیوز، ابلاغ مصوبه جدید هیئت‌وزیران درباره اصلاح تعرفه واردات کالاها، احتمال لغو ممنوعیت واردات آیفون را قوت بخشید.

زمزمه‌ها درباره احتمال لغو ممنوعیت واردات آیفون مربوط به ابلاغ تصویب‌نامه هیات وزیران (مصوب ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) درباره تعیین اصلاحات تعرفه‌ای ۳۷۲ ردیف کالاست که مجموعه‌ای از موارد از جمله کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات را در بر می‌گیرد.

این تصویب‌نامه که روز یکم خرداد از سوی محمد مخبر، رئیس قوه مجریه ابلاغ شده است، سود بازرگانی گوشی‌های هوشمند با ارزش کمتر از ۱۵۰ دلار را ۶ درصد و با ارزش بالاتر از ۶۰۰ دلار را ۲۸ درصد تعیین کرده است. همچنین بر اساس این تصویب‌نامه در صورت لغو ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون، سود بازرگانی تلفن‌های همراه برند اپل ۹۶ درصد خواهد بود.

آیفون (4)

پیش از این در زمستان ۱۴۰۱ واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن ممنوع شد اما اکنون در پیوست منتشرشده در پایگاه ملی اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات کشور آمده است: «با توجه ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد پیش‌بینی خواهد شد.»

ممنوعیت واردات آیفون درحالی ادامه یافته که تا اواسط تابستان ۱۴۰۲، حداقل ۱۶۵۰ میلیارد تومان به دولت ضرر زده است و فعالان این حوزه بارها خواستار لغو این ممنوعیت شده‌اند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =