گزارش تصویری| مجتمع آسمان‌خراش‌های مجهز به پیست اسکیت برنده جایزه شدند!

دو آسمان‌خراش میسیساگا که در بخش بالایی مرکز این شهر در اونتاریوی کانادا واقع‌شده‌اند، یک جایزه معتبر بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

غزال زیاری_ ساختمان‌های ۶۲ طبقه میسیساگا که بخشی از یک مجتمع مسکونی چند میلیارد دلاری به نام M City در منطقه اونتاریوی کانادا هستند، اخیراً جایزه عالی شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری را دریافت کردند. با تکمیل این پروژه، تعداد این برج‌ها به هشت برج افزایش خواهد یافت.

دو برجی که در سال ۲۰۱۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، هرکدام ۲۰۴ متر ارتفاع دارند و M۱ و M۲ نام‌گرفته‌اند. این دو برج در مراسم اهدای جوایز عالی شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری، در رده بهترین ساختمان بلند ازنظر ارتفاع (در بازه ساختمان‌های بین ۲۰۰ تا ۲۹۹ متر) جایزه را به خود اختصاص دادند.

mcity2.jpg

دو برج بعدی، یعنی M۳ و M۴، در حال ساخت هستند و برج M۴، شصت و هفت طبقه خواهد بود. درنهایت ۴ برج نهایی هم در آینده‌ای نزدیک ساخته خواهند شد.

مسئولانی که این جایزه را به پروژه M City اهدا کردند، برای اهدای این جایزه، بیش از ۱۰۰ ساختمان با برترین معماری، مهندسی و پروژه‌های ساختمانی در سراسر جهان در حدود ۲۰ شاخه متفاوت را مورد ارزیابی قراردادند.

mcity-e1716404188395.jpg

این شورا که در شیکاگو مستقر است، به‌عنوان مرجعی در دنیای ساختمان‌های مرتفع در سراسر جهان شناخته می‌شود و در شاخه‌های دیگری مثل نوآوری، زیستگاه شهری، تغییر موقعیت و برابری و تنوع نیز جوایزی را اهدا می‌کند.

جان اندرتون، نایب‌رئیس و خزانه‌دار این پروژه اعلام کرد که برای آن‌ها افتخار بزرگی است که یک سازمان معتبر شهرسازی در سطح جهانی، این پروژه را به رسمیت شناخته و جایزه ویژه‌ای به آن‌ اهدا کرده است. او در این رابطه گفت: «برج‌های M۱ و M۲ و کل مجموعه M City باعث غنای شهر میسیساگا شده و نام اینجا را در خط مقدم ساخت و توسعه شهری در صحنه جهانی مستحکم کرده است. برج‌های M۱ و M۲ بلندترین ساختمان‌های تکمیل‌شده میسیساگا هستند و به مرکز شهر، شکل تازه‌ای داده‌اند.»

پروژه-ام-سیتی3.jpg

او ادامه داد: «این برج‌ها توسط CORE Architects طراحی‌شده‌اند و دارای طراحی موج‌دار متمایزی هستند که با بالا آمدن ساختمان‌ها در هرچند طبقه، به‌نوبت به سمتی کج می‌شوند و در یک الگوی تکراری روبروی هم قرار می‌گیرند. این هندسه منحصربه‌فرد، حس حرکت سیال و سبکی جرم را ایجاد می‌کند و جلوه خاصی به شهر می‌دهد.»

اندرتون به‌علاوه به این نکته اشاره کرد که ادغام ساختمان‌ها با منظره خیابان هم اهمیت خاصی دارد. در پشت‌بام این آسمان‌خراش‌ها، امکانات رفاهی متعددی از پیست اسکیت گرفته تا فروشگاه‌های متعددی طراحی‌شده که باعث حس سرزندگی مضاعف در این برج‌ها می‌شود.

mcity-1-and-2.jpg

درعین‌حال مجموعه M City دارای بیش از دو هکتار زمین و پارک عمومی نیز هست.

منبع: insauga

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 3
    واقعا شرم آور است
  • م IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 2
    با پول دزدیده شده ما برج ساختن شرم آور است.
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 0
    ما خودمونم یدونه مث اینارو داریم البته کوچیکتر توخیابون شریعتی