اصلاح باغات گردو در دامغان در حال انجام است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: اصلاح باغات گردو در دامغان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، علی اصغر امامیون با بیان اینکه اصلاح باغات گردو و یکسان سازی ارقام عملیات سرشاخه کاری در این شهرستان در حال انجام است؛ اظهار داشت: این اقدام با هدف ایجاد دیر گلی و حفاظت از سرمای دیررس بهاره در شهرستان دامغان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه هر ساله شاهد سرمای دیررس بهاره در این شهرستان هستیم؛ گفت: این سرمای دیررس به محصولات باغی صدمه وارد می‌کند و اقدامات اصلاحی در باغات با هدف جلوگیری از این سرمای دیررس انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: این طرح از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا کنون در سطح ۹۰۰ اصله سرشاخه کاری صورت گرفته است.

امامیون با بیان اینکه عملیات سرشاخه کاری امسال هم به جد در سطح باغات انجام می‌شود؛ افزود: امسال این عملیات در سطح ۷۰۰ اصله در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این مهم تلاش شده با همکاری مراکز پژوهشی و گروه‌های خبره‌ کاری پیوندک‌های گواهی شده تأمین و برخی از باغات گردو اصلاح شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: این شهرستان دارای ۵۴۰ هکتار باغات گردو در مناطق امیرآباد و رودبار است که اکثر باغات سنتی و با ژنوتیپ‌های محلی و بذری است.

امامیون با تأکید بر اینکه حفاظت از باغات به جد در حال انجام است؛ گفت: هدف از اجرای طرح اصلاح باغات، کاهش میزان خسارت ناشی از سرمای دیررس بهاره درختان، افزایش محصول، یکنواختی محصول و ارتقای کیفی محصولات تولیدی است.

وی با اشاره به حمایت‌های جهاد کشاورزی از باغداران برای اجرای طرح اصلاح باغات گفت: امسال ۷۰۰ میلیون ریال یارانه بلاعوض در این زمینه به بهره‌برداران پرداخت شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =