بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان همدان افتتاح شد

بیمارستان آموزشی، درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان همدان امروز یکشنبه با حضور دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سفر رئیس‌ جمهور شهید به استان در مردادماه ۱۴۰۱، ۱۳هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت پیش‌بینی شد.

محمد مهدی مجذوبی افزود: یکی از پروژه‌های شاخص که در اعتبارات سفر دیده شده بود، بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان، که اجرای این بیمارستان با گذشت ۱۴ سال از کلنگ‌زنی و آغاز پروژه با روند بسیار کندی مواجه بود که تأمین اعتبار در سفر رئیس جمهور، خونی تازه به رگ پروژه جاری کرد.

وی یادآور شد: با تزریق سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، در مدت ۲ سال پروژه بیمارستان اکباتان پایان رسید و دی سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری رسمی شد تا آن اتفاق مهم که سالها مردم همدان در انتظارش بودند، رخ دهد.

مجذوبی بیمارستان اکباتان را هدیه ارزشمند دولت برای استان دانست و گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نیز هدیه‌ای والا برای حوزه سلامت در کشور در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷۲ تخت در ۹ طبقه در بیمارستان کودکان اکباتان مستقر شده و بخش‌ بستری، درمانگاهی، اورژانس در ۲۸ هزار متر مربع راه‌اندازی شده تا مورد استفاده مردم استان قرار گیرد.

لازم به ذکر است، وزیر بهداشت پس از افتتاح از بخش های مختلف بیمارستان اکباتان بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =