۰ نفر
۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸

ایسنا نوشت:

به اعتقاد كارشناسان حتي تبلت‌هاي متوسط هم مستلزم داشتن ظرافت نرم‌افزاري و زيبايي هستند به طوري كه صفحه‌نمايش، سيستم عامل مناسب، قرارگيري دكمه‌ها، دوربين‌ها و اتصالات، همگي بايد به روشي درست در كنار هم قرار بگيرند و دستگاه با قيمتي مناسب عرضه شود.

گاهي اين اجزا به روشي غلط در كنار هم قرار مي‌گيرند و باعث ساخت تبلتي نامرغوب و با كارايي پايين مي‌شوند. در زير فهرستي از بدترين تبلت‌هاي سال 2011 از نگاه سايت CNET آمده است.

 

1- Pandigital SuperNova: تبلتي سبك كه نگه داشتن آن آسان و داراي خروجي ميكرو اچ دي ام آي و دو دوربين است اما صفحه نمايشي تار و با رزولوشن پايين و همچنين زاويه ديد محدودي دارد.

در اين تبلت هيچ دسترسي بومي به بازار آندرويد وجود نداشته و كيفيت ساخت آن پلاستيكي و شبيه به اسباب بازي است.

2- Velocity Micro Cruz T301: داراي سيستم عامل آندرويد 2.2 و صفحه نمايش 7 اينچي است و با اين قابليت‌ها قيمت مقرون به صرفه‌اي دارد.

تار بودن و رزولوشن پايين صفحه نمايش و طراحي و ساختار بزرگ، آن را به عنوان انتخاب ضعيفي براي كتاب‌هاي الكترونيكي، چند رسانه‌يي و بازي‌ها برشمرده است.

اين تبلت هم‌چنين برنامه‌هاي كاربردي اصلي تلفن همراه گوگل از جمله بازار آندرويد را در اختيار ندارد.

3- ViewSonic ViewPad 10: امكان نصب هر دو سيستم عامل ويندوز 7 و آندرويد را دارد و اخيرا از آندرويد 1.6 به 2.2 ارتقاء يافته است اما فاقد كنترل‌هاي فيزيكي براي صدا و يا جهت‌يابي برروي صفحه نمايش است.

آندرويد آن در نسخه 2.2 باقي مانده و بازار آندرويد را در‌برنمي‌گيرد. هم‌چنين مشكلات نااميدكننده‌اي در رابط كاربري آن وجود دارد و زمان زيادي صرف عيب‌يابي مشكلات اتصال به شبكه آن شده است.

4- Archos 80 G9: تبلتي سبك وزن و داراي 8 گيگابايت حافظه است و امكان پخش ويدئو با وضوح 1080p را دارد.

اين تبلت به‌راحتي قابل نگه داشتن نيست و زاويه ديد خوبي ندارد و طراحي جايگاه دكمه‌هاي آن غير ماهرانه است و تنها دوربين آن نيز كيفيت پاييني دارد.

5 - Coby Kyros: داراي سيستم عامل 2.2، خروجي اچ دي ام آي، حافظه microSD و يك دوربين در قسمت جلويي و قيمت آن نيز مناسب است. اما كيفيت صفحه‌نمايش و حساسيت لمسي آن بسيار بد، عمر باتري آن كم و طراحي ساختار آن بزرگ است.

در اين تبلت پشتيباني از ادوب فلش وجود نداشته و مجموعه برنامه‌هاي كاربردي تلفن همراه گوگل را نيز دربرنمي‌گيرد.

6- Maylong M-150: در ميان تبلت‌هاي گران‌قيمت آندرويد 7 اينچي حداقل قيمت را دارد اما صفحه‌نمايش آن تاب داشته و مستعد خراش و عمر باتري آن نيز كم است. تغيير رابط كاربري آندرويد آن نيز موجب بدتر شدن آن شده است.

هيچ روش آساني براي اتصال به يك رايانه در اين تبلت وجود ندارد. بوت کردن (بارگذاري سيستم‌ عامل در حافظه) آن بسيار آهسته انجام مي‌گيرد و پشتيباني براي بازار آندرويد و يا برنامه‌هاي كاربردي رسمي تلفن همراه گوگل در آن وجود ندارد.

7- Fusion Garage Grid10: داراي رابط كاربري منحصر به فرد سيستم عامل و نسبتا سبك با طراحي مينيماليستي است. اما رابط كاربري آن با وجود منحصر به فرد بودن، ناكارآمد و به طور غير ضروري پيچيده است.

پشتيباني از حركات ضربه دو انگشتي نيز جهت‌يابي آن در حين نگه داشتن اين تبلت را مشكل ساخته است. اين تبلت تنها يك دوربين دارد و باتري آن نيز به سرعت تخليه مي‌شود.

8 - ViewSonic G Tablet: يكي از تنها دستگاه‌هاي آندرويد است كه داراي صفحه نمايشي 10 اينچي با برچسب قيمت بهترين آي‌پد است. اما نبود سرويس‌هاي رسمي تلفن همراه گوگل و بازار آندرويد از محدوديت‌هاي بالقوه آن به شمار مي‌رود و بسياري از برنامه‌هاي كاربردي شخص ثالث نيز در اين تبلت آنطور كه انتظار مي‌رود كار نمي‌كنند.

اين تبلت از تلفن هوشمند فاصله گرفته تا به نوعي داشبورد خانگي تبديل شود و متاسفانه بسياري از مزاياي سيستم عامل آندرويد را از دست داده است.

9- Archos 101 G9: داراي 8 گيگابايت حافظه است و امكان پخش ويدئو تا وضوح 1080p را دارد، صفحه نمايش آن نيز از كيفيت خوبي برخوردار است. اما اين تبلت نسبت به قابليت‌هايي كه ارائه مي‌دهد، بسيار بزرگ بوده و طراحي جايگاه دكمه‌هاي آن غيرماهرانه است، هم‌چنين تنها دوربين آن كيفيت ضبط ضعيفي دارد.

10 - Velocity Micro Cruz T408 با قيمت 199 دلار و T410 Velocity Micro Cruz با قيمت 299 دلار، تبلت‌هاي آندرويدي هستند كه قرباني زمان‌بندي ضعيف‌اند.

تا پيش از كيندل فاير آمازون، Velocity Micro Cruz T408، بهترين تبلت در بازار بود اما در حال حاضر در مقايسه با كيندل فاير و يا حتي نوك كالر 199 دلاري، محدوديت‌هاي Cruz و كيفيت ضعيف صفحه‌نمايش آن، ارزش صرف پول و هزينه شما را ندارد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازيار IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    24 1
    كاش اين مطالب با عكس هركدام بود........
  • بدون نام FR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    3 0
    تبلت های sony-msi -apple -samsung به نسبت سایر برند ها موفق تر عملکردند به عنوان فروشنده این گونه محصولات توصیه ام به خریدارن اینه که از این برندها البته با مشاوره گرفتن از جند نفر قبل خرید اقدام کنند .... در کل تبلت و گوشی های لمسی اینده تکنولوژی هستند .......موفق باشید
    • مصطفی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
      2 0
      HTC هم محصولات بسیار خوبی ارائه داده