عصر ایران نوشت:

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از آنچه که تحریم های غیر موثر علیه ایران از سوی غرب خواند انتقاد کرده و خواستار اعمال تحریم های فلج کننده علیه این کشور شد.
نتانیاهو که در تل آویو و در گردهمایی سفرای اسراییل سخن می گفت با اشاره به ناکافی بودن تحریم های کشورهای غربی علیه ایران خواستار شدت گرفتن این تحریم ها و اعمال تحریم علیه بانک مرکزی و صنایع پتروشیمی ایران شد.
نخست وزیر اسراییل در عین حال با تاکید بر اینکه از نظر او مشخص نیست که آیا اعمال تحریم های شدید تر علیه ایران رهبران این کشور را به بازنگری در سیاست های هسته ای شان وادار خواهد کرد یا نه ؟ افزود که او مطمئن است می توان تحریم هایی سخت تر علیه ایران وضع کرد تا مقامات ایران را به بازنگری در سیاست های هسته ای شان وادار کند.
نتانیاهو در ادامه با انتقاد از عدم جدی بودن برای کشورهای غربی در اعمال تحریم های شدید تر علیه ایران گفت که در این صورت حکومت ایران به این نتیجه خواهد رسید که کشورهای غربی در تلاششان برای متوقف کردن برنامه های هسته ای این کشور چندان جدی نیستند.
گفتنی است آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسراییل نیز یک روز پیش از سخنان نتانیاهو در همین اجلاس خواستار اعمال تحریم های فلج کننده و شدید تر غرب علیه ایران شد.
همچنین " یاکو آمید رور " رییس شورای امنیت ملی اسراییل نیز در سخنان روز گذشته خود در همایش سفرای اسراییل ضمن تکرار سخنان همیشگی این رژیم علیه برنامه های هسته ای ایران گفت که اولویت نخست سیاست خارجی و امنیتی رژیم تل آویو ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است .
وی در ادامه افزود : اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد ما با یک خاورمیانه متفاوت و جهانی متفاوت روبرو خواهیم بود.
ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای خود تاکید می کند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =