مهر نوشت:

وزیر نفت با تاکید بر اینکه هر هفت روز یک قرارداد جدید نفتی در ایران امضا می‌شود، اعلام کرد: وزارت نفت در کنار توسعه میادین مشترک نفت و گاز از توسعه سایر میادین مهم و استراتژیک هیدروکربوری کشور غافل نمی‌ماند.

رستم قاسمی وزیر نفت امروز درحاشیه مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میدان گازی لاوان در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد 6 میلیارد دلاری طرح توسعه میدان گازی لاوان اعلام کرد: با توسعه نهایی این میدان گازی امکان ایجاد سومین هاب تولید محصولات پتروشیمی ایران در منطقه خلیج فارس فراهم می شود.

وزیر نفت یکی از ویژگی های توسعه میدان گازی لاوان را ایجاد یک تحول اساسی در صنایع پتروشیمی کشور عنوان کرد و افزود:با توسعه این میدان همزمان با افزایش تولید گاز، امکان افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور هم فراهم می شود.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه هر هفت روز یک قرارداد جدید برای توسعه میادین مشترک و مستقل نفت و گاز در صنعت نفت امضا می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود در هفته های آینده نیز قراردادهای جدید نفت و گاز در سطح صنعت نفت امضا شود.

این مقام مسئول با اشاره به تعرفه جدید در قراردادهای بیع متقابل بیان کرد: با اعمال این تغییرات امکان مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر موسسات مالی و اعتباری در صنایع نفت و گاز کشور فراهم می شود.

قاسمی در پاسخ به مهر با اعلام اینکه وزارت نفت اصل سود توسعه میادین نفتی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تضمین می کند، خاطر نشان کرد: در کنار اولویت دار بودن توسعه میادین مشترک، وزارت نفت، از توسعه میادین مهم و استراتژیکی همچون میدان لاوان غفلت نمی کند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    4 2
    وزير محترم نفت لطفا ً نيروهاي پيمانكاري شركت نفت را حسب دستور آقاي احمدي نژاد ، قراردادي نماييد
  • بدون نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    8 0
    میتونید هر ثانیه یک قرارداد امضا کنید اما اما اجراش رو خدا عالمه
  • امیر PL ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    9 0
    اگر سیاست خارجی مان خوب بود روزی هزارتاش را امضاء می کردید!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    5 0
    "وزیر نفت با تاکید بر اینکه هر هفت روز یک قرارداد جدید نفتی در ایران امضا می‌شود" 1-قرارداد نفت با چین 2-قرارداد نفت با چین 3-قرارداد نفت با چین 4-قرارداد نفت با چین 5-قرارداد نفت با چین 6-.... واقعا چنتا قرارداد حرفه ای که کمک به صنعت نفت بنماید انجام می شود