به گفته وزیر نفت سیاست ایران تعامل با کشورهای دیگر است و در این راستا تعامل با کشورها ادامه دارد وحتی نفت ایران پیش فروش شده و جای نگرانی برای نبود خریدار برای نفت ما وجود ندارد.

رستم قاسمی با بیان این که دنیا نفت ایران را تحریم نمی کند، گفت: تحریم نفت ایران بازار جهانی را با تشنج مواجه خواهد کرد و این حرکت عاقلانه نیست.
رستم قاسمی، روز گذشته در نشست بیست و نهم شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی که به میزبانی امور حقوقی وزارت نفت برگزار شد، تصریح کرد: سیاست ایران در بخش انرژی، داشتن روابط خوب با همه کشورهاست و ما به دنبال ترک رابطه با کشورهای دیگر نیستیم و به صورت تعاملی با دیگر کشورها رفتار خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: دنیا برای تامین انرژی به ما نیاز دارد و ما در یک رابطه عادلانه با کشورهایی که نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند، روابط خود را ادامه می دهیم.
وزیر نفت تاکید کرد: در زمینه فروش نفت، هیچ مشکلی نداریم و نفت خود را پیش فروش کرده ایم و مشتریان زیادی خریدار نفت ایران هستند.
درعین حال وزیر نفت متذکرشد: منابع انرژی هیدروکربوری به عنوان مهم ترین و اساسی ترین منبع انرژی جهان، بیش از 90 درصد انرژی دنیا را تشکیل می دهد و به یقین در 50 سال آینده جایگزینی برای این منابع و انرژی فسیلی وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد ذخایر انرژی جهان در اختیار کشورهای صادرکننده نفت اوپک و 30 درصد دیگر آن در دیگر کشورهای جهان است؛ در حالی که سهم کشورهای عضو اوپک در تولید نفت 40 درصد و کشورهای غیر عضو 60 درصد و این مسئله به این معناست که مصرف ذخایر در کشورهای صنعتی در حال افزایش است.
به گفته او، با این که در کشورهای پرمصرف صنعتی، مالیات سنگینی برای انرژی های فسیلی در نظرگرفته شده ولی همچنان نرخ انرژیهای فسیلی ارزان است.
وزیر نفت متذکرشد: با توجه به منابع موجود ذخایر هیدروکربوری، پیش بینی می شود در بسیاری از کشورهای جهان تا 30 سال آینده، در خاورمیانه تا 60 سال آینده و در ایران حداقل تا 100 سال آینده به پایان برسد.
وی مجموع ذخایر نفت درجای کشور را 600 میلیارد بشکه نفت اعلام و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز، رتبه نخست را در جهان دارد.
به گفته وزیر نفت، ایران دومین تولید کننده نفت اوپک، دومین دارنده گاز و چهارمین تولید کننده آن در جهان است.
/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    21 1
    آقای وزیر چرا برای پولهای نفت که بوکه می شود تقاضای غرامت نمی کنید؟ چرا در قرار دادهای فروش نفت ،غرامت از بابت عدم وصول وجه نفت تحویل داده شده نیامده است؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    25 0
    معنای این حرف این است که نفت را جلو جلو فروخته و تحویل داده اند و بعدا (یعنی زمان آینده بعید) قرار است پولش را بگیرند !!!
  • بدون نام US ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    10 0
    یعنی پولش رو هم پیش پیش گرفته اید ؟
  • بدون نام US ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    4 0
    مشکلات همکاری با بورس نفت ( انرژی ) برطرف شد؟
  • بدون نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    0 0
    تا بحال این سوال برایتان پیش نیامده که چرا مدیران فروش نفت در قراردادهای فروش شرط غرامت درصورت عدم وصول دلار نفت را ذکر نکرده اند؟