رادیو صدای امریکا گفت:

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جلسه ای که روز سه شنبه در وزارت خارجه این کشور برگزار شد درباره ایران نکاتی را مطرح کرد.

مارک تونر درباره مانور دریایی ایران در تنگه هرمز گفت: «آنها قبلا هم این کار را کرده اند. ما واقعا درباره این که آیا یک کشور باید نیروی دریایی خود را آزمایش کند یا نه نظری نداریم. این بستگی به نظر آن کشور دارد و ما خودمان هم مانور دریایی برگزار می کنیم».

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می تواند تهدید خود مبنی بر بستن تنگه هرمز را عملی کند،  گفت: «قطعا ما از نقل و انتقال آرام نفت حمایت می کنیم».

مارک تونر درباره محاکمه امیر میرزایی حکمتی، شهروند آمریکایی ایرانی الاصل که در ایران بازداشت و به جاسوسی علیه تهران متهم شده گفت: « ما درخواست کرده ایم که از طریق سفارت سوئیس در تهران به او دسترسی داشته باشیم و از دولت ایران می خواهیم که دسترسی فوری سفارت سوئیس به او را فراهم کرده و فورا امیر میرزایی حکمتی را آزاد کنند».

مارک تونر گفت اقدام سوئیس برای دسترسی به آقای میرزایی در تاریخ 24 دسامبر، 3 دی ماه رد شده است با این حال درخواست مجدد در این زمینه نیز با شکست مواجه شده است.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =