مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 7 دی 1390

 زمین لرزه ای 4 ریشتری حوالی بوئین زهرا را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر در مقیاس امواج درونی حوالی بوئین زهرا در مرز استان های قزوین و مرکزی را لرزاند. شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز چهارشنبه زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر در مقیاس امواج دورنی در حوالی شهرستان بوئین زهرا را به ثبت رساند. بر اساس این گزارش، این زمین لرزه در ساعت 15 و 28 دقیقه و 36 ثانیه رخ داد. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه را به مشخصات 57/35عرض شمالی و 91/49 طول شمالی به ثبت رساند.

 

کشف بزرگترین باند بین‌المللی قاچاق پرندگان وحشی

ایسنا نوشت: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از کشف یکی از بزرگترین محموله‌های قاچاق پرندگان وحشی در کشور با عملیات گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی خبر داد. دکتر اصغر محمدی فاضل افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی پس از یک سلسله عملیات شناسایی با کمک ماموران امنیتی و انتظامی موفق شدند 41 قطعه هوبره را در عملیاتی ضربتی از قاچاقچیان پرندگان کشف و ضبط کنند. وی با اشاره به این که این محموله یکی از بزرگترین محموله‌های قاچاق این پرنده در کشور بوده است افزود: پرندگان ضبط شده به سایت ویژه هوبره در شهرستان قائن منتقل و پس از معاینات دامپزشکی و پلاک‌گذاری به طبیعیت رهاسازی می‌شوند.
مهندس حمید صالحی، مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه در این پرونده دو نفر تحویل مراجع قضایی شدند گفت: در عین حال یک نفر دیگر از قاچاقچیان نیز شناسایی و حکم جلبش صادر شده است و سردسته این باند نیز شناسایی شده و تلاش ماموران اطلاعاتی و امنیتی برای دستگیری او ادامه دارد. معمولا این باندها حیوانات قاچاق را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قاچاق می‌کنند.

 

اشک‌های التماس زن پس از طلاق توافقی

فارس نوشت: زن و مردی جوان بعد از 6 سال زندگی مشترک به دادگاه آمده و به دلیل ناسازگاری خواهان جدایی شدند. در پایان جلسه و پس از صدور حکم طلاق، زن بر روی زمین نشست و زیر گریه زد. زن و مردی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه دادند. زن در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه من و شوهرم با یکدیگر سازگاری نداریم و خواهان جدایی هستیم، اظهار داشت: من و شوهرم فرزندی نداشته و به دلیل اینکه در زندگی، با رفتار‌هایمان یکدیگر را عذاب می‌دهیم، می‌خواهیم ار یکدیگر فاصله بگیریم. وی با بیان اینکه حدود 6 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، اظهار داشت: مهندس کامپیوتر هستم ولی از زمان ازدواج خانه‌دار شدم؛ من و شوهرم از نظر اخلاقی با یکدیگر تفاهم نداریم.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه کارمند هستم و دکترای آی‌تی از کشور بلژیک دارم، گفت: من و همسرم باید مدتی یکدیگر را نبینیم چون رفتار‌هایمان باعث آزار دو طرف می‌شود. وی با بیان اینکه کارمند هستم، اظهار داشت: مهریه همسرم 512 سکه بهار آزادی است ولی به جای آن یک خانه 78 متری به نامش می‌کنم. مرد با اشاره به اینکه من و همسرم توسط دوستان دانشگاهی‌مان 2 سال با هم آشنا بودیم و بعد ازدواج کردیم، عنوان کرد: می‌خواهیم ابتدا از یکدیگر جدا شویم تا بعداً خانواده‌ها از این موضوع باخبر شوند. زن بار دیگر در برابر قاضی در حالی که بعضش نمایان بود، گفت: یک سکه را به ازای طلاق توافقی می‌بخشم و خواهان جدایی هر چه سریعتر هستم.
قاضی این پرونده بعد از صحبت‌های طرفین بیان کرد: باید به محضر بروید و در آنجا مرد خانه را به نام زن کند تا بتوانید از یکدیگر جدا شوید.مرد محکوم به پرداخت 511 سکه بهار آزادی است که به ازای آن، با توجه به توافق طرفین خانه‌ای 78 متری به نام زن می‌کند و یک سکه هم توسط زن بخشیده شده است.
رئیس شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده ونک بیان کرد: با توجه به آماده شدن صورتجلسه و صحبت‌های زن و مرد در این خصوص حکم طلاق توافقی صادر می‌شود و آنان طی 3 ماه فرصت برای انصراف دارند. بعد از صحبت‌های قاضی عموزادی، زن بر روی زمین نشست و در حالی که با دو دستش صورتش را پوشاند، صدای هق هق گریه‌اش به گوش می‌رسید و خواهان بازگشت مجدد به زندگی مجدد بود؛ مرد او را دلداری ‌داد و ‌گفت این به نفع هر دوی ماست؛ زن به مرد التماس می‌کرد تا از طلاقی که حکم آن صادر شد، منصرف شود.

 

زمین لرزه حوالی فارغان در استان هرمزگان را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 3.8 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ظهر امروز - چهارشنبه - حوالی فارغان در استان هرمزگان را لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز چهارشنبه اعلام کرد این زمین لرزه در ساعت 13 و 53 دقیقه و 47 ثانیه امروز در این منطقه رخ داد. شبکه های لرزه نگاری وابسته به این مرکز، موقعیت جغرافیایی وقوع این زمین لرزه را در 92/27 درجه عرض شمالی و 17/56 درجه طول شرقی ثبت کردند.

 

مرگ 3 کارگر مدفون شده زیر آواری از بتن

فارس نوشت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، گفت: بعد از 21 ساعت عملیات مداوم برای نجات کارگران مدفون شده زیر بتن‌های ساختمان پنج طبقه فرو ریخته، جسد سه کارگر فوتی پیدا شده و عملیات برای یافتن کارگر چهارم همچنان ادامه داد.
انوشیروان کرمانی‌نژاد اظهار کرد: ساعت 11:18 دیروز به ستاد عملیاتی 125 اطلاع داده شد که در خیابان بهار، کوی پیروز تبریز ساختمان بتنی پنج طبقه در حال احداث ریزش کرده که بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 10 گلستان به محل اعزام و با رسیدن به محل و مشاهده عمق حادثه درخواست نیروهای کمکی کردند. نیروهای عملیاتی ایستگاه‌های 16، سه، دو و یک به محل اعزام شدند. کرمانی‌نژاد اضافه کرد: نیروهای آتش‌نشانی در لحظات اولیه حادثه دو نفر مصدوم را از زیر آوار بیرون کشیدند و توسط آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال دادند. همچنین نیروهای آتش‌نشانی پس از حدود 21 ساعت عملیات مداوم توانستند سه نفر فوت شده را خارج کرده و به مراجع ذی‌صلاح تحویل دهند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: تا لحظه مخابره خبر که 27 ساعت از این حادثه می‌گذرد، تلاش بی‌وقفه ماموران آتش‌نشانی تبریز ادامه داد تا یک نفر کارگر باقی مانده را نیز بتوانند از زیر آور بیرون بکشند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    21 1
    ... بعد از صحبت‌های قاضی عموزادی، زن بر روی زمین نشست و در حالی که با دو دستش صورتش را پوشاند، صدای هق هق گریه‌اش به گوش می‌رسید و خواهان بازگشت مجدد به زندگی مجدد بود؛ مرد او را دلداری ‌داد و ‌گفت این به نفع هر دوی ماست؛ زن به مرد التماس می‌کرد تا از طلاقی که حکم آن صادر شد، منصرف شود. واقعا نمیشه این فرهنگ رو جا انداخت که زوج هایی که تصمیم به طلاق دارند مدتی دوراز هم زندگی کنند بعد تصمیم بگیرند که می خواهد طلاق بگیرند یا نه؟. انشالله که این زوج تو این 3 ماه به این نتجه برسند که از طلاق منصرف شوند.
    • رسول IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
      4 0
      این که گفتی معنی طلاق رجعیه
  • بدهکار IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    2 1
    قاضی عموزادی سلام علیکم پدر من درآمد بس که سکه دادم تو رو خدا تخفیف بده