امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که حماسه 9 دی بدون هیچ تحرکی از سوی حکومت انجام شد و مردم بودند که دولت را در 9 دی رهبری کرده و به میدان آوردند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی در مراسم دعای ندبه که صبح امروز در مهدیه تهران برگزار شد، طی سخنانی در خصوص حماسه 9 دی، اظهار داشت:آنکه ما را در طول انقلاب اسلامی همواره پیروز نگاه داشته است در جنگ تحمیلی، در غائله منافقین و بنی صدر و البته فتنه سال 88 ولایت بود.
گزیده سخنان وی را به نقل از مهر بخوانید:
* ولایت جان امت است.  قداست ولایت به اتصالش به حضرت ولیعصر و تقوای آن است و به همین وسیله است که می تواند جامعه را از طوفان ها و امواج سهمگین سالم به ساحل برساند.
* آن قداستی را که ولایت فقیه دارد رئیس جمهور و سلطان ندارد. بسیاری از طاغوتیان مثل ابوسفیان تلاش داشتند که ولایت فقیه را به سلطنت تشبیه کنند ولی این دو با هم تفاوت های بسیاری دارند.
* دشمنان برای بیگانه کردن مردم از ولایت فقیه تلاش های بسیاری در بیست ساله اخیر داشتند. دشمن با کار فرهنگی تلاش کرد که اعتقاد مردم را به این پایگاه سست کند ولی مردم متدین نشان دادند که چنین رویایی برای آنها تعبیر شدنی نیست.
* دومین رمز عزت کشور ایران وحدت اقشار مختلف است. دشمنان همانگونه که ولایت را نشانه گرفته بودند وحدت در کشور را نیز نشانه گرفتند. استقلال کشور هم در فتنه سال 88 مورد هدف قرار گرفته بود. پایگاه سوم که شرف و عزت ما در پرتو ولایت و وحدت به شمار می رود استقلال است.
*برای ما فلسطین همواره مهم بوده است ولی در این فتنه سعی شد به این نقطه نیز لطمه بزنند.
* برخی دشمنان سعی می کردند که چنین جلوه دهند که ولایت و قانون اساسی را قبول دارند ولی با شخص ولی فقیه مشکل دارند. مثل آن نامه‌هایی که قبل و بعد از انتخابات نوشته شد.
*هیچ گاه در کشور ما مردم پس از انتخابات رو در روی هم نایستاده بودند ولی فتنه گران کاری کردند که میان مردم اختلاف ایجاد شود و به همین دلیل به اعتقاد من آنها خائن به کشور، اعتقادات مردم هستند. اما در 9 دی توجهات خداوند از آستین ملت بیرون آمد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =