مسابقه ملی  طراحی و دوخت کارستان  واحد سمنان را  به ایستگاه آخر رساند

نمایشگاه نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان پس از روز فعالیت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، آیین اختتامیه نمایشگاه آثار برگزیده نخستین مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان در سالن امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور مسئولان استانی، مدیران دستگاه های اجرائی و فعالان عرصه نساجی و پوشاک برگزار و برترین های مسابقه معرفی شدند.

دکتر محمود نیکخواه، دبیرجشنواره کارستان با اعلام این خبر افزود: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با همکاری معاونت مهارتی و تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور نیل به اهدافی چون ایده پردازی، اندیشه‌سنجی، ارائه راهکارهای امیدبخش، و به ثمر نشستن آموزشهای مهارتی در رابطه با اشتغال‌زایی جوانان وطن، اقدام به برگزاری نمایشگاه و مسابقهای پر چالش در سطح ملی کرده است.

دبیر علمی جشنواره کارستان افزود: این مسابقه در راستای طرح رویداد ملی صدرا (صنعت، دانشگاه؛ راه اشتغال) و طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل) در سطح ملی و در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شد، با حضور ۴۰ تیم در سه بخش تولیدی، دانشجویی و بخش آزاد و متشکل از ۲۷ تیم دانشجویی، ۱۰ تیم تولیدی و ۳ تیم از اساتید مطرح کشوری در حوزه طراحی و دوخت برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تصریح کرد: حضور گسترده عزیزان فعال و علاقه‌مند این عرصه در اولین نمایشگاه و مسابقه طراحی و دوخت کارستان، پیام آماده بودن جوانان آینده نگر در این رشته پربار را به تمامی مسئولان دست اندرکار رسانید و با کمال افتخار و خوشحالی، تاثیر آموزش‌های مهارت محور را در ارتقاء کیفیت صنعت مد و لباس کشور شاهد خواهیم بود.

نیکخواه یکی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد را اخذ مجوز و راه‌اندازی دانشکده تخصصی صنعت مد و پوشاک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان دانست و بیان کرد: تحقق این مهم نوید بخش فعالیت‌های دانش بنیان، کارآفرینی و اشتغال زائی خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: کمیته داوران این مسابقه را ۵ تن از متخصصان و پیشکسوتان این رشته تشکییل دادند که در بررسی و فرآیند داوری به نتایجی مهمی دست یافتند،که اهم آن شامل چگونگی سوق دادن علاقه، توان و انگیزه جوانان به شاهراه موفقیت و اشتغالزایی در مسیر توسعه صنعت مد و لباس و بهره‌گیری از بهترین و صحیح‌ترین اصول آموزشی است.

دبیر علمی جشنواره طراحی و دوخت کارستان نتایج حاصل از پایش و داوری بیش از ۷۰ دست آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در هر سطح را به شرح زیر اعلام کرد:

در بخش دانشجوئی:
تیم‌های «هنرستان نیم رخ (آموزشگاه هنر)»، از تهران و تیم «استدیو مُد» از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۲ تهران مقام اول را به خود اختصاص دادند.

تیم هنرستان نیم رخ و آموزشگاه هنر به سرپرستی مائده جمالی زاده زوار و با عضویت زهرا عزیزی و زینب احمدی در این مسابقه شرکت کرد و درتیم استدیومُد، مریم محمدزاده، سرپرست و زینب قنبری یکتا و نفیسه تاجیک طراح و الگوساز بودند.

تیم ایماژ، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب مقام دوم را کسب کرد.

در این تیم آرزو بیژنی، سرپرست، ثنا حق وردی، طراح و ربابه فاضل زاده، به عنوان الگوساز فعالیت داشتند.

مقام سوم را گروه «مداد و قیچی» از دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به دست آورد. نگین شکریان سرپرست و فاطمه عبدالشاه و زهرا ذوالفقاری طراح و الگو ساز مداد و قیچی بودند.

در بخش تولیدی:
تیم عصر جدید، از سمنان، به سرپرستی علی اکبرعلیان و همکاری فاطمه شعبانی و محسن محسنی مقام اول را به دست آورد

تیم تابان، از شاهرود و حاصل همکاری فاطمه زهرا نوری به عنوان سرپرست و زهرا صادقی و راضیه عجم عنوان دوم را کسب کرد.

تیم دانشکده علمی کاربردی واحد۲۵ تهران، که عنوان سوم را به خود اختصاص داد زینب جلوداران را به عنوان سرپرست و ملیحه توانا را به عنوان طراح و الگو ساز در اختیار داشت.


هیات داوران نخستین مسابقه طراحی و دوخت کارستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان حضور ارزشمند

تیم «طراحان خلاق»، از دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمیه دولتی نجف آباد اصفهان متشکل از عارفه رحمانی سرپرست و ساراسادات موسوی و مهسا پاکروان فرد طراح و الگو ساز، تیم« شهرراز»، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به سرپرستی لاله محجوبیان و طراحی و الگوسازی حبیبه شریف سعدی و فاطمه جمشیدی، تیم «کوآم»، از دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرعباس حاصل همکاری فاطمه سیرجانی زاده، به عنوان سرپرست و حانیه فخاری و نجیبه غلام نحفی به عنوان طراح و الگوساز را شایسته تجلیل و دریافت تندیس جشنواره در بخش استادی تشخیص داد.

46

کد خبر 1919145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =