فارس نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تحریم‌ها برای کشور مشکلی ایجاد نکرده و دشمن به تنش‌های روانی دل بسته است، گفت: استفاده از ابزارهای پولی جذاب، ایجاد ثبات در بازار و مدیریت عوامل روانی مهمترین برنامه‌های بانک مرکزی در ماه‌های پایانی برای بازار ارز و طلاست.

 محمود بهمنی گفت: نوساناتی که طی روزهای اخیر در بازار ارز مشاهده می‌شود بیش از هر چیز منشا روانی دارد و نمی‌تواند تداوم پیدا کند.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: آنچه پیش از این در مورد سکه شاهد بودیم به روشنی نشان داد که بخش عمده‌ای از نوسانات در بازارهایی مانند سکه، طلا و ارز در شرایط فعلی منشاء روانی دارد و به همین خاطر نیز استمرار نمی‌یابد.
وی افزود: عوامل روانی در صورتی می‌توانند بیش از آنچه طبیعی است، اثرگذار باشند که سایر عوامل مانند وجود نقدینگی به کمک آنها بیاید. از این رو بانک مرکزی در شرایط فعلی به دنبال هر دو جنبه تأثیرگذاری در بازار طلا و ارز است.
بهمنی ادامه داد: پیش از هر چیز به تمامی بازیگران و فعالان بازار توصیه می‌کنم به هیچ وجه مرعوب جهش‌های مقطعی یا نوسانات لحظه‌ای نشوند، چرا که این رفتار دقیقا همان خواسته‌ای است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی از اعمال تحریم‌های به ناحق و بی‌پایه دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: به طور قطع و با صراحت اعلام می‌کنم که تحریم‌ها از لحاظ اقتصادی برای کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند و دشمن با علم به این موضوع به ایجاد تنش‌های روانی دل بسته است از این رو اگر ما مرعوب آثار روانی شویم در واقع در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.
رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بازیگران بازار باید متوجه این نکته باشند که جهش‌های مقطعی و کوتاه مدت به هیچ وجه برخاسته از عوامل اقتصادی نیست و از این رو نمی‌تواند دوام و استمرار داشته باشد چنانکه بررسی روند قیمت‌ها در بازار ارز و سکه طی ماه‌های اخیر به روشنی گویای این واقعیت است.
بهمنی در ادامه افزود: بانک مرکزی به دنبال بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار است و در این راستا بیش از آنکه در پی کاهش قیمت‌ها باشد ایجاد تعادل، ثبات و آرامش را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است چرا که معتقدیم فعالان اقتصادی برای برنامه‌ریزی و کاهش ریسک‌های خود بیش از هر چیز به ثبات نیازمندند.
وی گفت: این رویکرد به طور قطع اعتماد عمومی را نیز تقویت می‌کند و زمینه رفتارهای هیجانی را در بازار از بین می‌برد چنانکه در مورد سکه با اعمال روش پیش فروش اکنون شاهد آن هستیم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در کنار این مسائل، پیگیری استفاده از ابزارهای پولی و مالی جذاب مانند انشار اورق مشارکت با نرخ بالا در دستور کار قرار دارد تا به این ترتیب بخشی از نقدینگی سرگردان در جامعه را به بانک‌ها هدایت کنیم.
وی اصلاح رویکرد نسبت به نرخ سود سپرده‌های بانکی را نیز در این راستا اعلام کرد و گفت: به دنبال انجام این کار در دستور کار فوری قرار دارد.
/3131

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    149 5
    جناب بهمني حواست هست تا حالا هرچي گفتي كاملا برعكسش درست از آب دراومده ؟؟؟!!!!!
    • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      7 0
      باز خوبه این دشمن هست همه کازه کوزه ها را سرش بشکنیم. من اگر جای لاریجانی بودم در مجلس قانونی تصویب میکردم که هر مسئولی را که برای توجیه تخلفاتش از این سفسطه ها به کار میبرد توبیخ کنم. خسته شدیم. یک روز میگه من سربازم، یه روز میگه کار دشمنه روز بعدش میگه کار دشمن نیست ولی روانیش کار دشمنه. بگو کار بلد نیستم استعفا بده. اوه نه راستی سنگر رو ول نمیکنند ایشان. عجب سنگر نرم و راحتیه که آدم دلش نمی خواد ول کنه.
  • ADIOS IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    104 6
    حالا یه حرفی زد شما چرا جدی گرفتید؟!
    • ADIOS IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      31 6
      من موندم این یارو کیه به هر 2 تا نظر منفی داده؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    56 2
    دقیقا یاد وقتی افتادم که آقای بهمنی تو اخبار به مردم قول داد تا فردا سکه 80000 تومان کاهش پیدا کنه ولی دیدیم فرداش 30000 تومان سکه ارزان شد ولی تا 2 روز بعدش تا حالا هر روز داره گرون تر میشه
  • حمید IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    59 1
    ببخشید لطفا" جهش های مقطعی و نوسانات لحظه ای را تعریف کنید؟ یعنی بالا رفتن دلار از 1100 به 1550 در یک لحظه اتفاق افتاد یا مقطعی بود و برگشت خدایی این ثبات بازار را فقط شما بهم میزنید تورا بخدا کمی فقط کمی صادق باشید فقط کمی لطفا"
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    18 14
    بهتون قول ميدم امشب كه يارانه ها واريز بشه فردا قيمت دلار يه نمه ميكشه پايين
    • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      1 0
      دیگه سر ماه و وسط ماه حالیش نیست. الان 4 ماهه که همینجوری دلار از 1200 تومن شروع کرده تا 1600 تومن بالا اومده.
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    37 8
    نتیجه میگیریم بدو تا دیر نشده دلار بخر
  • غيور و سرفراز IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    8 119
    زنده باد دکتر فرهيخته جناب آقای بهمنی .. منتظريم تو دهنی سنگينی به دهن خريداران این کاغذ پاره نجص(اکراهم میاد اسمشو به زبون بیارم ) که ذر اين برحه حساس مملکت قصدشون کمک به امريکاست بزنی مرگ بر آمريکا و نوکران مزدورش با روشهای انقلابی قيمت اين پول کثيف حتی به صفر هم خواهد رسيد . خبرآنلاين عزيز چرا فقط نظر دشمنان رو چاپ می کنی مگه تو نونت از اين آب و خاک در نمی آد به خدا دلمون از قصه خون شد متمعن باشيد هيچ اتفاقی نخواهد افتاد با اينجور خبر رسانی دل ضد انقلاب رو شاد می کنی اون روز دور نيست که با همت انقلابی امت ایرانی امريکا رو به خاک مزلت خواهيم نشوند
    • ADIOS IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      61 1
      عزیز دل.... مطمئن نه متمعن!!! D:
    • shahram GB ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      67 1
      بهتر نبود برادر عزیز، قبل از ارسال این نظر، کمی‌ به املا مطلب ارسالی‌ دقت میکردید تا خدای نکرده ‌ موجب خنده کاربران دیگر نمی‌شد.
    • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      13 0
      مذلت نه مزلت -مطمئن نه مطمعن - نجس نه نجص -برهه نه برحه -تو اول مشق ات رو خوب بنویس بعد اظهارنظرکن
    • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      1 0
      خبر آنلاین دوست داره ولی خوب عقل هم داره !!
    • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
      6 2
      عمدا این همه غلط املایی گنجوندی که ملت بگن چقدر طرفدارای دولت بی سوادن؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    41 2
    تا زمانی که ایشان برای حفظ قدرت ،اسرار دارند در به همین پاشنه خواهد چرخید.
    • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
      1 0
      دوست عزيز، اصرار نه اسرار!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    2 0
    درود برشما كه خوب بازار ارزو باثبات نگهداشتين
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    3 0
    سكه كه ثبات داشت! شما شروع به فروش زير قيمت بازار كرديد، بازار رو ريختيد به هم،‌در بانكها ملت رو صف كرديد، بعد هم مجبور شديد پيش فروش كنيد! منت پيش فروش سكه مال مردمه حالا؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    4 1
    آقای بهمنی پیش از همه اینها شما باید دست از سر اقتصاد این مملکت بردارید
  • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    2 0
    بانك مركزي آنقدر به حرف اقتصاد دان ها ون فعالان بازار بي توجهي كرد و آنها را به كار نگرفت،‌تا اينچنين بازار نا بسامان شد! حال شنيده ام كه به ناچار فردا جلسه همكاري با فعالان بازار مقرر كرده!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    9 1
    بهمنی جان!!! پرفسور مادر زادی !!!! دست از اقتصاد این مملکت بردار خود بخود درست میشود. فرد زشتی بچه کوچی را بغل کرده بود و بچه از شدت ترس گریه میکرد و مرد میگفت گریه نکن عمو جان، بچه بیشتر گریه میکرد. کسی به مرد گفت بچه را پایین بگذار دیگر گریه نمیکند او از شما میترسد. حال خواهشمندیم دست از سر این اقتصاد بردار و این قیافه های حق بجانب را نگیرید اگر کسی شمارا نشناسد فکر میکند 5 سال تحقیقات علمی نموده اید و اکنون با علاقه ای وافر درحال مصاحبه و تشریح روند کشفیات خود هستید!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    3 0
    باادامه روند نزول ارزش پول ملی، جناب ریس بهتر است به جای چاره اندیشی که همیشه جواب عکس داد ه به دنبال حذف تعداد صفر بیشتری را از واحد پولی بجای سه صفر باشد
  • جمال IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    3 0
    با با راه حل ساده است بالا بردن سود بانکی حداقل تا این مشکل تحربم حل شود. ممکن است دولت از طریق فروش دلار سود کند ولی اینکار باعث گرانی و رکود میشود.
  • بدون نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    1 0
    دوستان عزیز بهتره دعا کنید وعده های آقای بهمنی درست در بیاد وگرنه بار فشار تورمش رو دوش خودمون خواهد بود...
  • بخوان IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    1 3
    دوستان من یک سوال دارم: مگر چه اتفاقی افتاده است که دلار از 1800 تومان به یک باره به 1620تومان رسیده باشد. این هم یک دسیسه برای ترساندن مردم و گرفتن دلارهای آنان است. شما را به خدا نفروشید یا حداقل زیر قیمت خریدتان نفروشید فقط و فقط 6 الی 7 روز تحمل کنید. آقای بهمنی هم بفرمایند کدام حرف یا ادعایشان تا کنون درست از آب در آمده است . اگر پول دارید بهترین زمان خرید دلار است. به خدا این یک فرصت استثنایی است . فقط بخرید . آقای بهمنی از چی داری حرف می زنی ؟ واحد پول مملکتی که شمارییس کل بانک مرکزی آن هستید ریال است اشتباه نکنید یک دلار الان حدود 16500برابر پول شماست. برادر من امروز با بازرسان ، نیروهای اتتطامی اطلاعاتی بازار را به هم زدی . هیچ می دانی حتی به دلار 1000 تومنی تو هم اعتمادی نیست؟