کریستی واتسن پرستاری که به نویسندگی روی آورده برنده جایزه پنج هزار دلاری «کتاب کوستا» برای رمان اول شد.

به گزارش خبرآنلاین، واتسن 35 ساله جایزه رمان اول را با کتاب «Tiny Sunbirds Far Away» به خانه برد، این رمان داستان مشقت‌های یک خانواده در نیجریه است.
 
این پرستار چند سال پیش در دوره مرخصی زایمان خود نوشتن این رمان را شروع کرد. او با این رمان موفق شد در مقطع کارشناسی ارشد نویسندگی خلاق در دانشگاه ایست آنگلیا پذیرش بگیرد، این درحالی است که واتسن در سن 16 سالگی با نمره‌های معمولی مدرسه را ترک کرد.
 
داوران این جایزه رمان واتسن را «جواهر درخشان» توصیف کردند، این نویسنده با گرفتن چک پنج هزار دلاری جایزه «کتاب کوستا» یکی از شانس‌های جایزه 30 هزار دلاری «کتاب کوستا» است که اواخر ماه معرفی می‌شود. جایزه «کتاب کوستا» در پنج بخش جوایز پنج هزار دلاری اهدا می‌کند و در نهایت یکی از این پنج برنده جایزه اصلی را که 30 هزار دلار است می‌گیرد.
 
واتسن با وجود بردن این جایزه گفته است هیچ نقشه‌ای برای ترک کار خود در لندن ندارد و به شدت روی رمان بعدی خود کار می‌کند؛ «تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر دو شغل دارم، پرستاری و نویسندگی. نمی‌توانم تصور کنم از پرستاری جدا شوم، از 17 سالگی تا حالا به این کار مشغول هستم.»
 

کریستی واتسن در لباس پرستاری
 
این نویسنده افزود: «هنوز برنده شدن را هضم نکرده‌ام. من خیلی دیر نوشتن را شروع کردم و حتی هنوز خوشحالی نامزد جایزه شدن را فراموش نکرده‌ام.»
 
در بخش رمان جایزه «کتاب کوستا» جولیان بارنز، نویسنده مطرح که با رمان «حس یک پایان» برنده جایزه بوکر شده بود باوجود نامزدی شکست خورد و این جایزه به «ناب» اثر اندرو میلر رسید.
 

طرح جلد کتاب واتسن
 
تحقیق برجسته کلر تومالین درمورد زندگی چارلز دیکنز در بخش بهترین کتاب زندگینامه از متیو هالیس شکست خورد. هالیس کتاب زندگینامه ادوارد تامس، شاعر دوران جنگ اول جهانی را نوشته بود.
 
کتاب هالیس «حالا همه راه‌ها به فرانسه ختم می‌شود: آخرین سال‌های ادوارد تامس» نام دارد و بر زندگی این شاعر در پنج سال آخر عمر و رفاقتش با رابرت فراست تمرکز دارد.
 
جایزه بهترین کتاب شعر به کارول اَن دافی با مجموعه شعر «زنبورهای عسل» رسید. این شاعر سال 2009 ملک‌الشعرای بریتانیا لقب گرفت.
 
جایزه کتاب کودکان به موریا یانگ برای «جاده قرمز خونین» رسید که تریلری پساآخرالزمانی با محوریت زندگی چند نوجوان است. ریدلی اسکات کارگردان «گلادیاتور» و «بلید رانر» حقوق سینمایی این رمان را خریده است.
 
برنده جایزه نهایی «کتاب کوستا» روز 24 ژانویه معرفی می‌شود.
 
تلگراف / 3 ژانویه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =