جذب ده‌ها میلیون کاربر گوگل پلاس ظرف چند ماه قابل تحسین است اگرچه بزرگترین رقیب دهها برابر بیشتر کاربر دارد.

Experian Hitwise خبر داد: گوگل پلاس هنوز به پای فیس بوک نرسیده اما در بین ماه‌های نوامبر تا دسامبر سال گذشته 55 درصد مردم در ایالات متحده آمریکا از آن استفاده کرده‌اند.
یکی از تحلیلگران هم در تویتر نوشته بود که گوگل پلاس به مرز 49 میلیون بازدید دست یافته است. گوگل هنوز تمایلی به اعلام آمار رسمی خود ندارد در حالیکه بقیه منابع به شدت مشتاق هستند تا این خلا را پر کنند.
پل آلن آمارگیر غیر رسمی گوگل و بنیانگذار FamilyLink هم به این نتایج دست یافته بود که گوگل پلاس در طول ماه دسامبر 62 میلیون کاربر داشته و پیش بینی کرده بود که این میزان تا اول فوریه به 85 میلیون برسد. ComScore هم در اندازه گیری‌های خود جمعیت کاربران گوگل پلاس را 65 میلیون نفر اعلام کرده بود. البته در نظر داشته باشید که Hitwise میزان بازدیدها را بررسی کرده در حالیکه معیار اندازه‌گیری ComScore میزان بازدیدکنندگان بوده است.
جذب ده‌ها میلیون کاربر ظرف چند ماه قابل تحسین است. اگر چه بزرگترین شبکه اجتماعی رقیب گوگل پلاس دهها برابر بیشتر از این کاربر دارد.
جوانا شیلد، مدیر عامل فیس بوک برای اروپا، خاور میانه و آفریقا در کنفرانس LeWeb که در ماه دسامبر در پاریس برگزار شد گفت فیس بوک 800 میلیون کاربر دارد و مهمتر اینکه این کاربران سایت را به طور مکرر بازدید می‌کنند. او افزود که نیم میلیارد نفر آنها در روز دوباره به سایت برمی گردند.
بزرگترین هدف شبکه‌های اجتماعی ارتباط بر قرار کردن میان افراد است. اگر بخواهیم این موضوع را معیار اندازه‌گیری‌ها قرار بدهیم فیس بوک در واقع خیلی هم نسبت به گوگل موفق تر نیست. گوگل در کنار گوگل پلاس، سرویس های دیگری مثل آندروید، Picasa Web Albums، جیمیل، سرویس جست و جو و ریدر را هم دارد و سعی دارد تا اینها را متحد کرده و محصولات خود را ترویج کند.
اهیمت شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. ComScoreدر ماه دسامبر گفته بود که شبکه‌های اجتماعی محبوبترین فعالیت آنلاین در جهانند، 82 درصد کاربران 15 سال به بالای اینترنت، یک پنجم وقت خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    6 1
    خبرآنلاین به همین نام تو گوگل پلاس page داره
  • مجتبی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    6 6
    کاملا با این جمله مخالفم : اگر بخواهیم این موضوع را معیار اندازه‌گیری‌ها قرار بدهیم فیس بوک در واقع خیلی هم نسبت به گوگل موفق تر نیست... این گوگله که هوایی شده و میخواد در اکثر زمینه ها قدرت و اعتبار شو به نمایش بذاره؛ در حوزه ی "شبکه اجتماعی" فعالیت فیس بوک به مراتب بهتر و فنی تر از گوگل پلاسه.... گوگل پلاس یک مقلد صرف بود و هیچ ابتکاری از خودش نشون نداد و فقط اعتبارشو از تبلیغات و شهرتش داره؛ شخصا به هیچ عنوان در گوگل پلاس عضو نخواهم شد !!!