فارس نوشت:

اطلاعیه اخیر کانون صرافان مبنی بر فروش دلار 1400 تومانی موجب شده تا عملاً فعالیت صرافی‌های مجاز قفل شده و به جای آن دیگر صرافی‌ها از این آب گل‌آلود تا می‌توانند ماهی بگیرند.
 پس از صدور اطلاعیه کانون صرافان مبنی بر خرید دلار 1390 تومانی از مردم و فروش این ارز با نرخ 1400 تومان به متقاضیان عملاً بازار خرید و فروش در بخش صرافی‌های مجاز تعطیل شده است.

هفته گذشته کانون صرافان اطلاعیه‌ای را صادر کرد تا برای جلوگیری از ضرر و زیان مصرف‌کنندگان از تاریخ 14 دی ماه دلار با نرخ 1400 تومان فروخته و 1390 تومان خریداری شود.

از آنجایی که این اطلاعیه در شرایط پر نوسان بازار ارز صادر شده مشکلاتی را برای صرافی های مجاز پدید آورده است و موجب شده تا عملاً خرید و فروش دلار در این صرافی‌ها قفل شود.

همین امر البته موجب شده تا صرافی‌های غیر مجاز فضا را مناسب دیده و با نرخ‌های بالا به خرید و فروش این ارز بپردازند و به نوعی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

طبیعتاً زمانی که در بازار آزاد دلار 1600 تومان فروخته می‌شود مردم حاضر نیستند دلارهای خود را با نرخ 1390 تومان در صرافی‌های مجاز بفروشند.

بنابراین عدم فروش دلار به این صرافی‌ها موجب می‌شود تا بخاطر عدم خرید دلار از مردم و همچنین به خاطر جلوگیری از ضرر این صرافی‌ها از فروش دلار با نرخ 1400 تومان خودداری کنند.

اما این فضا شرایط را به گونه‌ای کرده تا با بسته شدن فعالیت‌ صرافی‌های مجاز میدان برای دلال‌ها و صرافی‌های غیر مجاز بازتر از قبل شود و هر چه می‌خواهند در این بازار جولان دهند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    42 2
    خوب اشتغال ايجاد شده ديگه
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    15 41
    اونهایی که 1600 خریدند خودشون باید ضرر گران خریدنشان بدهند فوق ش نمی فروشند و ترشی میندازند
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    32 0
    بنابراین عدم فروش دلار به این صرافی‌ها موجب می‌شود تا بخاطر عدم خرید دلار از مردم و همچنین به خاطر جلوگیری از ضرر این صرافی‌ها از فروش دلار با نرخ 1400 تومان خودداری کنند. برادر من مجبوری تیتر بزنی، میخوای خودتو گول بزنی یا ما رو؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    31 4
    این نفروختن ارز به خاطر این است که فروشنده ها فکر می کنند ارز دوباره به 1600 یا بالاتر می رسد و می توانند به این قیمتها بفروشند برای این کار هم حتی چند ماهی هم صبر می کنند چون تفاوت 1400 تا 1600 حدود 15 درصد است معادل سود یکساله بانکی پس حتی اگر 6 ماه نفروشند به امید اینکه بخواهد 1600 بفروشد باز 2 برابر سود بانکی سود کرده اند
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    58 1
    بانک مرکزی باید ارز 1390 تومانی را خودش به صرافی های مجاز به وفور بدهد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    3 84
    تصمیم بانک مرکزی بسیار خوب است . آفرین ، نشان دادند که مدیریت مالی و پولی کشور را در دست دارند و واسطه ها و دلال ها نمی توانند پول باد آورده به جیب خود کنند باید یاد بکیریم کار کنیم تا کشوری آباد داشته باشیم . از رئیس جمهور و دولت محترم نیز تشکر می کنم که به موقع و با مدیریت داهیانه آثار زیانبار مشکلات پیش آمده حصر اقتصادی و تخریبهای اقتصادی داخلی را کنترل کرده و به حداقل می رسانند . دست خدا با شماست.
    • شهاب US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      18 1
      و این بود انشای من.
    • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      21 1
      آقایون اگر مدیریت بلد بودند اصلا نمی گذاشتند کار به اینجا ها برسد. همه می دانند تا بوده دلال و واسطه در این کشور همیشه از تولید کننده بیشتر سود برده و همیشه هم برنده و ضرر نکرده. شما هم خیالت راحت این بار هم دلالان به قول شما دلار خریده اند ضرر نمی کنند ولی تولیدی ها و مردم ایران مثل همیشه ضررهای ناشی از بی کفایتی مسئولان را پرداخت خواهند کرد.
  • رضا قربانی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    44 1
    درود روش دستوری بانک مرکزی نه تنها بازار را کنترل نخواهد کرد بلکه به شکل‌‌گیری کسب و کارها پنهان و غیرمجاز هم کمک خواهد کرد.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 5
    نمیشد ارها را بانک ها بفروشد ئتمام دکان های ارزفروش بسته ئاگر ارز را هم گران کسی خرید ارزش افزوده به خزانه واریز واز طرفی فروش ارز شفاف به شرطی که دکان فروش ارز دیگر وجود نداشته باشد نتیجه اش صرف تولید و.. خواهد شد واز افراد بیکاری که روزانه ..... ریال یا دلار در امد دارند از بین میرود چون هم اکنون سراغ داریم تمام اصناف سرمایه هایشان را صرف خرید دلار می کنند . چرا دولت هم در این اوضاع چه که نمی کند
  • Arash IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    6 1
    اين قيمت ها فقط از لحاظ ذهني قيمت بازار را ثابت نگه ميدارد.دوباره سير صعودي نزديك ميباشد
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    8 3
    گران فروشی نکنید اقای ریس جمهور فرمودند 900 تومان هم نمی ارزد
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    8 1
    اجبار به فروش به نرخ پايين يعني عدم عرضه. عدم عرضه يعني فزوني تقاضا نسبت به عرضه. فزوني تقاضا يعني فشار براي افزايش قيمت. فشار براي افزايش قيمت يعني جمع شدن فنر قيمت و ..... راه پايين اوردن قيمت اين نوع سياستهاي دستوري نيست. اگر بانك مركزي علاقه به قيمت پايين داره بايد با عرضه فراوان جلوي قيمتها رو بگيره. كاش مسئولين ما حداقل به اصول اوليه اقتصاد آشنا بودن. فقط در حد يك اقتصاد خرد و كلان دوره كارشناسي هم كافي بود.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    15 0
    اون بدون نامی که امیتازمنفی گرفته وازدولت تعریف کرده فکرکنم یکی از فامیلهای ریس جمهوره
  • حمید IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    7 0
    پیشنهاد میدهم بدنبال عرضه سکه در سوپرمارکتها ، دلار را نیز در کافی نت ها عرضه کنند
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    0 0
    یک پیشنهاد: لطفا معاون پیشین ارزی بانک مرکزی را مجددا و علیرغم بازنشستع بودن دعوت به کار کنید البته که با این کار بعضی از آقایان هم باید تشریف ببرند. آقای محمود خان بهمنی دیدید که شان بانک سیاست گذار را تا حد دلالی تنزل دادید. اشکالی هم ندارد یک بار هم خودتان را اندکی ملامت نموده و از متخصصان امر همچون آقای سید علی دعوت به عمل آورید. نمی خواهد دلار توزیع کنید. آقای عزیز عرضه دلار به مصرف کننده واقعی ، تولید کننده ، وارد کننده بانک است نه صرافی. چرا پنجه بانک مرکزی را به پنجه بازار مکارم انداخته اید. ارز مورد نیاز مصرف کننده را از طریق سیستم بانک بده ، بگذار صراف و دلال هم کار خودش را بکند . آخر با این کارتان جلوواردات را گرفته اید قیمتها دارد سر به فلک می کشد معلوم است دراین شرایط دلارامن اس