اولین محموله صادراتی ال 90 در آذرماه به قیمت 10 میلیون تومان به عراق صادر شد.

علی پاکزاد: به نظر می رسد تولید کنندگان خودروی کشور در آذرماه برای صادرات خودرو از موقعیت بهتری برخوردار بوده اند، بر اساس آمار گمرک ایران کل صادرات خودروهای کشور تا پایان آذرماه به 11 هزار 646 دستگاه رسید است، در این ماه بالغ بر 2098 دستگاه خودروی از ایران صادر شده که در مقابل حدود 700 دستگاه صادرات صورت گرفته در آبانماه می توان گفت از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار شده است.
طی آذرماه متوسط وزنی ارزش خودروهای صادراتی کشور حدود 5 میلون تومان بوده است.

 


البته لازم به ذکر است طی سال جاری می توان گفت پراید تنها خودرو صادراتی کشور به خارج بوده ، طی سال جاری از 11646 خودروی صادر شده از کشور 10163 دستگاه آن یعنی معادل 87 درصد از کل صادرات خودروی کشور، پراید بوده است.
قابل ذکر است که در بین خودروهای صادراتی طی سال جاری 137 دستگاه خودروی ال90 نیز به چشم می خورد که با قیمت هر دستگاه 9500 دلار یعنی بانوسان قیمت دلار با قیمتی بین 10 تا 11 میلیون تومان از ایران به عراق صادر شده است، قابل ذکر است 117 دستگاه از این خودرو طی خردادماه صادر شده بود و بعد از نزدیک به 6 ماه توقف در آذرماه 20 دستگاه دیگر از این خودرو به مقصد عراق از ایران خارج شده است.
/22231
 

کد خبر 192983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    16 1
    صادرات به آلمان 1عدد!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      9 0
      با دلار 1700 تومنی همین ال90 یا تندر می شه 5800 دلار !! یعنی درست و واقعی. در رومانی هم همینه. نتیجه اخلاقی: دلار 1700 تومن درسته !
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    26 0
    عجب! این سمند ایکس ال همون ال ایکسه دیگه اره!!!!!؟؟؟؟؟؟ خدایی با همین قیمت بدین مردم خودمون که ابرومندانه تره. آخه یه دستگاه و دو دستگاه هم شد صادرات؟ بابا بوگاتی و لامبورگینی پنج شش میلیاردی رو عمده تر از پراید 4 میلیونی صادر میکنند!
    • آرمان IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      3 24
      برادر من آخه بوگاتي و لامبورگيني رو با پرايد مقايسه ميكني؟! ما كشور در حال توسعه هستيم و صنعت خودروي ما نوپا هستش و هنوز توي مرحله مونتاژه ولي ايتاليا ساليان ساله كه جزء گروه كشورهاي صنعتي جهان (1 7) قرار داره. ما بايد خودمونو با كشورهاي در حال توسعه اي كه صنعت خودرو يا بهتر بگم صنعت مونتاژ دارند و در حد ما هستند مقايسه كنيم مثل آفريقاي جنوبي و قزاقستان
    • حمید IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
      0 0
      برادر ارمان! در جریان باش که صنعت خودرو سازی ما 2 سال قبل از کره جنوبی پایه ریزی شده.صنعت مونتاژ ما برمی گرده به تالبوت در سال 46.شما یه سری به تاریخ استقلال قزاقستان از شوروی بزن متوجه می شی عمر کشورشون چقدره تا عمر صنعتشون باشه.در ضمن اینکه بعضی کشورها رو این صنعت سرمایه گداری نکردن دلیل نمیشه که ما خودمونو بهشون بچسبونیم و مقایسه کنیم.صنعت خودرو ما دومین صنعت سرمایه برمون بعد نفته.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    34 0
    چشم مردم ایران روشن.سمند بازم قیمتش سقوط کرد؟ماه گذشته 8.5 میلیون صادر شد این ماه شد7.5؟مثل اینکه سود ایران خودرو خیلی بیشتر از این چیزاست که فکر میکردیم.خدا داد این مردم رو ازشون بگیره.
  • یاسر IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    45 0
    خاک بر سرمان شده من ال 90 با هزار جور وام و کمک خریدم 13 تومن بعد میدیم به عراقی که عموی منو شهید کردن به قیمت 10 تومن واقعاکه همه چی همین طوره مسئول این تفاوتها کیه؟ تحریم؟ اگه تحریمه صادرت و قیمت داخلی رو یکی کنین نه این که فشار تحریم رو توسط پایه قرارا دادن مردم کم کنین
  • بدون نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    14 0
    البته خیلی از خودروها که در امار صادرات گمرک میاد برای تست و ازمایش فنی صادر می شود والا صادرات در واقع با پرایده ان هم با قیمت حدود 5 میلیون و دویست.اگر عراق نبود به کجا صادرات می کردین؟سوال بعد یا این افزایش غیرمنطقی نرخ ارز خودروسازای 50 ساله ما چه سودی میبره؟وقتی خودروی رقابتی صادراتی نداره و از منافع صادرات با ارز گران بهرهمند بشه؟
  • بدون نام US ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    34 1
    یعنی آی این آلمانیا بهمون بخندن وانت پراید!!!!!
  • بدون نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    29 1
    شدیدا کنجکاوم بدونم دو عدد وانت پراید مدل 151 به کجای آلمان می خواند صادر شوند؟!!
  • بدون نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    33 2
    چرا یکی نمیگه بخاطر چی به مردم گرانتر میفروشین مگه خون اونها رنگی تر هست؟
  • بدون نام DE ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    38 0
    خوبه اومدن 8 سال خون جوانهای این مملکت رو ریختند و حالا باید خودرو به نرخ تعاونی هم براشون بفرستیم
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    21 0
    کاش تو ایرانم خودروها ارزان وبا کیفیت بود
  • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    26 0
    چراقیمت اتومبیل برای خودمان بیشتر است................لابد؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    28 0
    حتما وانت پرايد رو فرستادن المان تا بزارنش تو كارخونه بنز تا برا مديران درس عبرت شه كه اگه اونا هم مثل ايران فقط به فكر پر كردن جيبشون بودن سر نوشت اونا هم ميشد وانت پرايد
  • هموطن IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    11 7
    جهت اطلاع هموطن عزیز که پرسیده" چرا قیمت اتومبیل برای خودمان بیشتر است؟" باید عرض کنم ، چون 33%ازقیمت تمام شده خودرو را مالیات و عوارض های مختلف تشکیل میده و اتومبیلهای صادراتی ازپرداخت آن معاف هستند.
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      15 1
      يعني مثلا پرايد كه با رقم صادراتي 5ميليون و دويست هزارتومن دولت در حدود 4ميليون و هشت صد هزارتومن ماليات ميگيرد؟خوب سوال بعد پرايدي كه با رقم 5ميليون ودويست صادر مي شود چقدر براي سايپا تمام مي شود؟؟2ميليون لابد
    • بدون نام US ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
      0 0
      آقا عزیز تو کدوم کشور برا ماشین مالیات 33% میبرن؟تازه این قدر هم باشه قیمتش اینی که هست نمیشه.2/3 هم نمیشه اونم با سودش
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    22 0
    جالب است كه بدانيد كه صادرات خودروبراي ما زيان ده هم مي باشدمتاسفانه هزينه هاي خدمات پس از فروش(گارانتي،آموزش،اعزام چنيدن بار در سال مديران به بازارهاي صادراتي خوش آب وهوا براي بازديدو...) به اين خودروها به قدري بالاست كه اگر كسي آمار دقيق بگيرد متوجه خواهيد شد كه مافقط صادر مي كنيم كه بگوييم صادر كننده هستيم
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    21 0
    من از این ال 90 که مال خودمونه به غریبه 10 میلیون می فروشن می خوام
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    27 0
    آلمانی ها نیسان خریدن برن از شمال شون پرتغال و برنج بیارن تو برلین بفروشن .
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    26 0
    صادرات یکدستگاه وانت پراید به آلمان بیشتر طنز به نظر میرسد.شاید باین خاطر است که آنها نتوانند به تکنولوِِژی تولید آن ست پیدا کنند
  • بهنام 64 US ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    17 0
    اون که زده به المان یا چین 1 عدد برای نمایشگاه بوده که خود شرکت اونجا به نمایش در بیاره ....
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    7 0
    واقعا خجالت داره! پس نماینده های مجلس چه کار می کنید؟ من تمام درامد 5 سالم رو پس انداز کردم تونستم یک ال 90 آشغالی بخرم، حالا چرا اجازه می دید این قدر ارزون خودروهای آشغالی تولید داخل را به خارجی ها بدهند؟ اون وقت از همین مردم امثال من توقع دارید بیام رأی بدم؟ به کی؟ به کسایی که از حقوق اولیه من دفاع نمی کنند؟ خوب منم از این ماشین ارزون ها می خوام.
  • pioneerr IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    6 0
    جهت اطلاع اون کسی که این نظر میده که ایران در حال توسعه است باید بگم که صنعت خودروسازی کشور کره جنوبی دقیقا با ایران استارت خورد حالا خودتون قضاوت کنین که کمپانی های هیوندای و کیا و ...چی تولید می کنند ما چی تولید می کنیم(وانت پیکان دوگانه سوز .تندیس کیفیت ).الان اونا بازار آمریکا رو هم با محصولاتشون قبضه کردن چه تو کلاس سدان چه تو کلاس SUV
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    4 1
    نيسان 1 ميليون 549 هزار تومن؟؟؟؟؟؟؟ چرا ما فكر ميكرديم قيمتش 15 ميليونه؟ واقعاً چرا؟ نظرتون چيه بريم آلمان چند دستگاه بخريم بياريم ايران بفروشيم؟
    • خرم دين CA ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
      1 2
      اكر اينها را در ايران ارزان بفروشند كه ديكه نمي شود در خيابان راه رفت إز ترافيك ديكر اين كه صادرات براى هر كشور يك كمك ارزى است و اكر شما إز المان بخريد نمى توانيد وارد كشور كنيد و يا ماليات خيلى بالاست