با این تغییرات، احتمالا عمر شهرداری زاکانی در تهران ۷ ساله می‌شود

شورای عالی استان‌ها در طرحی خواستار افزایش عمر شورای ششم به هفت سال شده است، درصورتی‌که این طرح در مجلس شورای اسلامی تایید شود با توجه به حمایت شورای شهر تهران از زاکانی، عمر شهرداری او در تهران می‌تواند به ۷ سال برسد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس شورای شهر تهران از ارسال طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها جهت افزایش زمان شورای ششم از ۴ سال به ۷ سال خبر داد.

تسنیم در خبری نوشت: مهدی چمران پیش از آغاز دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با دستور کار امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران مربوط به اسفندماه سال ۱۴۰۲ و در ادامه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

وی افزود: اصلاحیه حق‌الزحمه کارشناسانی که در کمیسیون‌های مربوط به شورای شهر تهران شرکت می‌کنند از دیگر دستور جلسات شورای شهر تهران است و این در حالی است که هفت الی هشت سال است که حق‌الزحمه این کارشناسان تغییری پیدا نکرده و اخیراً وزارت کشور بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده است و مبنای تصمیم‌گیری ما این بخشنامه خواهد بود.

چمران ادامه داد: در ادامه جلسه امروز به فروش ملکی که از سوی شهرداری تهران به شورا ارائه شده پرداخته خواهد شد به طوری که شهرداری تهران به صورت یک فوریتی فروش این ملک را به شورا ارائه کرده بود اما با تصمیم اعضای شورای شهر تهران این مسئله به صورت عادی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بررسی حسابرسی مناطق شورای شهر تهران از دیگر دستور جلسه شورای شهر تهران خواهد بود به طوری که حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها به پایان رسید و امروز حسابرسی منطقه ۱۶ مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز به حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان در سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت قرارداد چین و تایید آن از سوی فرمانداری تهران تصریح کرد: ابهامات و سؤالاتی درباره این قرارداد وجود دارد که فرمانداری از ما مدارک و مستنداتی را خواسته بود که این مستندات و مدارک از شهرداری اخذ و به فرمانداری ارسال شده است و هفته گذشته تمام این مدارک و مستندات بررسی و در نهایت به تایید فرمانداری تهران قرار گرفت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

چمران همچنین در ارتباط با هفت ساله شدن شورای ششم گفت: این موضوع درخواست شوراهای سراسر کشور است و قرار است در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و در صورت تایید مجلس شورای ششم در سراسر کشور، هفت ساله خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته این مسئله در گذشته نیز اتفاق افتاده است به طوری که در یکی از ادوار شوراها زمان آن از ۴ سال به ۶ سال اضافه شد.

وی اضافه کرد: در جلسه آینده شورای عالی استان‌ها قرار است موضوع ۷ ساله شدن شوراها مطرح و به مجلس ارسال شود و بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته، خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد.

۲۳۳۲۳۶

کد خبر 1930317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 50
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    53 7
    بالاخره دست و پا می زنند شهرداری و شهرداری ها را از دست ندهند . زاکانی دلش به ال تهرانی سوخته بود و قدرت ول می کرد می رفت ادامه تحصیل درو یا شهر دار لندن میشد دستاورهای خوبی برای صادر کردن دارد
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    77 6
    این چه مسخره‌بازی‌ایه؟ انگار یکی رئیس جمهور بشه، بگه از حالا دیگه رئیس جمهوری مادام‌العمر! اینجوری که نمی‌شه!
  • محمد US ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    64 4
    مردم کارزار برکناری امضا میکنند. الانم این خبر جالب نیست؟
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    70 7
    نههههههه تورو خدا!!!! یک روزش هم زیاده چه برسسه به 7سال
  • lily IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    53 6
    بالاخره باید یک جوری خودشون رو تحمیل کنن میزان خسارت زده شده کافیه دیگه، این اندیشه ها باید عوض بشوند خداحافظ
  • مازیار DE ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    56 6
    خیلی رو دارید،. برای حفظ قدرت و صندلی دست به هر کاری می‌زنید. خجال بکشید آقای رئیس شورا
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    48 6
    این درخواست کاملا نا عادلانه هست و مجلس اگرتین کار را بکند درحق مردم جفا کرده است انشالله این اتفاق رخ ندهد
  • ناشناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    49 8
    امیدوارم به درخواست مردم احترام بگذارند و شهردار رو عوض کنند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    38 8
    شورای شهر برای اینکه زاکانی رادر جمع خود داشته باشد وقراردادچین راهمچنان محرمانه نگه دارد وبرخلاف نظر مردم وبرای مقابله با مردم اسب خود رازین کرده وبرخلاف جهت مردم حرکت میکنند واسمش راهم میگدارند دموکراسی،آن هم ازنو شورای شهری، مردم وقتی زاکانی راتایید نمیکنند شورای شهر برنامه میچیند که اورا ۷ سال نگه دارد بعد چمران کارزار نه به زاکانی رابا نه به بایدن مقایسه میکند خیلی جالبه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    47 7
    از ترس مردم برای تثبیت خودشون مجلس طرح میده . بابا مردم به چه زبونی بگن زاکانی و شما رو نمیخان . خجالت بکشید ، اگر شرف دارید
  • احمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    51 9
    شهردازی ضعیف تهران اصلا در قامت یک پایتخت نیست خجالت آوره واقعا
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    34 7
    فعلا قبل از پزشکیان شورای شهر دست به کار شدن زاکانی رو نمیخوان دمشون گرم
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    14 85
    درود بر زاکانی شجاع همه فسادها را برملا می‌کند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    14 77
    زاکانی خیلی شجاعانه مفسدان را درو کرد ما ازش حمایت میکنیم اما به مزاق بعضی خوش نیامده به جهنم
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    16 71
    ازش حمایت میکنم چون با فاسدان مبارزه می‌کند ونترس است
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    12 19
    روستا ها و شهرهای کوچک اشکال ندارد آما مراکز استان انتخابات برگزار شود
  • حمید IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    56 13
    دیگه موقعش رسیده که دست آق چمران و زاکانی بلا برای دولت و ملت رو بشه که اینا چطوری برای چپاول دارایی‌های ملت دارند افزایش بقای خودشونو به ثبت می‌رسونم که از زیر استیضاح و اعدام جون سالم به در ببرند
  • ایمان دهقانی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    14 57
    بنظر ما طرح بسیار خوبی هست طرح های عمرانی شهرداری بعضا پروژه های بلند مدتی هست و ممکنه زمان بر باشه و بهترین گزینه برای شهرداری فعلی دکتر زاکانی هستند !
  • سیدحسن حسینی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    24 8
    اگه این اتفاق بیفته وبخوان بخاطری یا چند نفر انتخابات شورای شهر وروستا را در وقت خودش انجام ندن باعث نوعی بی اهمیتی به شوراهای شهر وروستا می‌شود انتخابات شوراها باید طبق قانون اساسی در وقت خودش انجام بشه
  • ناشناس IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    40 15
    برای اینکه ایشان خیلی پررو تشریف دادند خیال نداره کنار بکشه باید با زور و چماق بیرونش کنند
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    46 6
    حتی چهارسالشم زیاده بعدم اینا به والله همه تصویمهای دولت سایه وجبهه پایداری چرا تا الان یادشون نبوده تا پزشکیان رآی اورد حالا یدفعه تصمیم گرفتند، خیلی سخته شورای شهر یه شهردار انتخاب کنند اگه خوب بود ابقا بشه ؟؟ الان فقط برای ابقای زاکانی هست وتمام بنوعی سنگ اندازی برای دولت جدید