قهرمان پرتاب دیسک آسیا می گوید توقع مدال آوری از ورزشکاران باعث می شود استرس آن ها زیاد شود.

احسان حدادی پرتابگر شماره یک دیسک آسیا ، که سال قبل شرایط تمرینی خوبی نداشت،امسال وضعیت بهتری دارد.او حالا با آرامش بیشتری کار می کند تا به قول خودش در لندن کار ناتمام المپیک پکن را تمام کند. آن هم با مدال. اگر چه خودش ترجیح می دهد هیچ قولی ندهد.تمرینات پرتابگر برنزی دنیا با آمدن کیم بوخنسوف جدی تر شده.هرچند در نبود او هم با برنامه هایش با نظارت ماساژورش تمرین می کرد تا عقب نماند.
*با آمدن کیم خیالت راحت شد؟
بله. اما زمانی هم که نبود ، برنامه داده بود و من طبق آن بدنسازی و پرتاب های سنگین انجام می دادم. البه زیر نظر ماساژورم.
*امسال هم اردوی آفریقا جزو برنامه هایت هست؟
یکی از مهمرین برنامه هایم است.دعوتنامه ام هم آمده. اگر شرایط جور باشد چند روز دیگر به آفریقا می رویم وگرنه اول 20 روزی در کیش اردو می زنم بعد می رویم افریقا.
*حضور ماساژور در مدتی که مربی نداشتی به دادت رسید؟
همه ورزشکارانی که برای المپیک آماده می شوند باید همه امکانات برایشان جور باشد. خستگی تمرینات را هم باید ریکاوری شود تا خستگی بدن بیرون برود.برای این کار باید ماساژور داشته باشیم. فقط من نیستم. خیلی از تیم ها مثل کشتی،وزنه برداری و... ماساژور دارند.
*ظاهرا همه شرایط برای موفقیت احسان حدادی در المپیک لندن جور شده و می ماند رکورد خوب و مدال.
نمی شود پیش بینی کرد.من قبلا که 69 متر می انداختم ، بدنم در پیک نبود، اما حالا تجربه ام بیشتر شده. در حالی که سه سال بعد از المپیک پکن خوب تمرین نکردم. ترس داشتم. اما حالا می خواهم خوب تمرین کنم و بدون ترس پرتاب کنم.
*یعنی تو در مسابقه های قبلی با ترس مدال گرفتی؟
درست است. من در بازیهای آسیایی گوانگ ژو به خاطر دستم ترس داشتم. امیدوارم امسال هیچ اتفاقی پیش نیاید .جدی هم تمرین کرده ام. با اینکه اذیت می شدم اما یک روز هم تمرینم تعطیل نشد وهر روز طبق برنامه پیش می رفتم.
*اما با مشکلات سال قبل آبدیده شدی.
بعضی وقت ها حاشیه ها هم خوب هستند.
*چرا، چون مطرح می شوی؟
نه.خوب است چون تلنگری به خود فرد می خورد.متوجه می شود همه دوست ندارند که تو نتیجه بگیری.هیچ کس فکر نمی کرد که من مدال جهانی بگیرم اما خدا می داند که من چقدر سختی می کشم ،پس برنز جهانی حق من بود.هرچند اگر سال قبل در شرایط بهتری تمرین می کردم مدال بهتری هم می گرفتم.
*یعنی جام جهانی اوزاکا؟
من اگر سرما خورده نبودم در اوزاکا مدال می گرفتم. یک هفته در روسیه با حال بد تمرین می کردم،بعدش رفتم سوئیس هشتم شدم.رکوردهایم به خاطر لوزه هایم نوسان داشت.اما حالا که عمل کرده ام همه چیز خوب است.
*پس از این به بعد تنها با تمرکز روی المپیک تمرین می کنی؟
بله. من الان باید در 6 – 7 ماه مانده تاالمپیک حواسم جمع باشد. خدا را شکر دستم را هم چکاپ کردم و مشکلی ندارد. همه باید کمک کنند تا استرس نداشه باشم و در آرامش آماده شوم.
*بالاخره وزیر را دیدی و صحبت کردی؟
یک ماه پیش رفتم دفتر وزیر.او گفت هرچیزی بخواهی آماده می کنیم . خیلی دوست دارد دوومیدانی در لندن بهترین نتیجه تاریخ رابگیرد.امیدوارم این اتفاق بیفتد.
*قول پاداش هم در قبال مدال المپیک داد؟
نه اصلا بحث پاداش نشد. مرا که دید تبریک گفت و آرزوی موفقیت کرد برایم. البه این را هم گفت که باید خوب تمرین کنی تا تو هم مثل سه رشته وزنه برداری،کشتی و تکواندو مدال بگیری.و باید نفر چهارم مدال آوران کاروان ایران باشی.
*با این حساب قول چه مدالی را می دهی؟
نباید کسی توقع مدال داشه باشد. نه از من و نه هیچ ورزشکار دیگری. حتی بهداد سلیمی. چرا که فشار و استرس روی ورزشکار زیاد می شود.من دور قبل گفتم طلا می گیرم دستم مصدوم شد. حالا فعلا تمرین می کنم.
*پاداش سهمیه را خرج کردی؟
این چند وقت تا قبل از مسابقه های جهانی خودم هزینه کرده بودم.فدراسیون فقط دو میلیون تومان داده بود. پاداش هفت میلیونی را که گرفتم همه هزینه هایم جبران شد.
 
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    10 7
    حدادی جون تو فقط گریه نکنی... حله داداش.