ایسنا نوشت:

جواد شمقدری گفت: «به زودی یک کمیته ساماندهی به طور موقت امور صنفی اصناف سینمایی کشور را برعهده می‌گیرد.»
 
معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «رایزنی گروه‌ها و اصناف مختلف سینمایی برای تعیین اعضای این کمیته در جریان است. به نظر می‌رسد گروهی که در این کمیته مشارکت خواهند داشت، وظایف سنگین و مسئولیت بزرگی را بر دوش خواهند گرفت.»
 
او افزود: «در صورتی که منع قانونی وجود نداشته باشد، این کمیته در ساختمان بهار محل جامعه اصناف سینمایی کشور مستقر خواهند شد.»
 
شمقدری خاطرنشان کرد: «طبق تبصره ماده 20 اتخاذ تصمیم در خصوص واگذاری اموال و دارایی خانه سینما برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما از آنجایی‌که هنوز مجمع عمومی (فعلی) خانه سینما نسبت به انحلال خود اعلام نظری نداشته و صرفا به تعطیلی دفاتر خود بسنده کرده، باید از نظر حقوقی و قانونی بررسی شود که آیا این تعطیلی به منزله همان اعلام انحلال تلقی خواهد شد یا خیر و آیا این وزارتخانه می‌تواند طبق مفاد تبصره ماده 20 نسبت به تصمیم‌گیری در خصوص این دفاتر در شرایط فعلی اقدامی کند یا خیر؟»
 
او با اشاره به اظهاراتی در زمینه نگرانی اعضای صنوف سینمای ایران، اظهار کرد: «باید گفت هیچ جای نگرانی نیست. همه خدمات به صنوف از طریق وزارتخانه انجام می‌شده که همچنان این روند به قوت خود باقی است. در عین حال تنها محل رجوع افراد الان مشخص نیست که بزودی با فعالیت این کمیته و راه‌اندازی دفتر خدمات امور صنفی در معاونت سینمایی این نقیصه نیز بر طرف خواهد شد.»
 
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =