روزنامه کیهان نوشت:

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت ایرانی ها در برابر فشارها مقاوم شده اند.
ژنرال بنی گانتس رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نشست کمیسیون امور دفاعی و سیاست خارجی کنست (پارلمان) گفت: سران جمهوری اسلامی گوش شنوایی برای تهدیدها ندارند و در برابر فشارهای خارجی که علیه آنان برای توقف برنامه اتمی اعمال می شود، مقاوم شده اند.
به گزارش رادیو اسرائیل، دانی ایالون معاون وزیر خارجه این رژیم هم در ملاقات وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه گفته است: روند تلاش های هسته ای ایران وارد مرحله خطرناکی شده و آغاز غنی سازی اورانیوم در تأسیسات جدید فردو شاهد این ادعاست.
از سوی دیگر روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی که به مطالعات و ارزیابی «انستیتو مطالعات امنیت ملی اسرائیل» مستند شده، نوشت: اسرائیل خود را برای کنار آمدن با ایران اتمی آماده می کند.
روزنامه تایمز لندن نوشت اسرائیل خود را برای تبدیل ایران به یک قدرت هسته ای آماده کرده است و قبول دارد که این امر احتمالاً ظرف یک سال آینده اتفاق خواهد افتاد. در بخشی از سند امنیتی اسرائیل آمده است «مؤسسه مطالعات امنیت ملی» بنا به درخواست سفرا، فرماندهان نظامی و رؤسای سابق سازمان جاسوسی اسرائیل سناریوهایی را برای روز پس از آزمایش تسلیحات هسته ای ایران آماده کرد.
بنابر تحلیل تایمز «این اقدامات نشان می دهد که اسرائیل از موضع همیشگی خود یعنی به کار گرفتن هر اقدامی و از جمله حمله نظامی برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای عقب نشینی کرده است. این مدارک که توسط دیپلمات ها، مقامات امنیتی و فرماندهان سابق ارتش اسرائیل مورد بررسی قرار گرفته است همزمان با خبر آغاز غنی سازی در تاسیسات زیرزمینی فردو در حومه شهر قم که روز دوشنبه توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شد در اختیار روزنامه تایمز قرار گرفته اند».
«تایمز» یادآوری می کند: اعضای هیئت پژوهشی که این تحقیقات و نتیجه گیری ها را انجام داده اند عبارتند از رئیس سابق شورای امنیت ملی، دو تن از اعضای سابق دفتر نخست وزیری اسرائیل، یک سفیر سابق و کارشناسان مرتبط با بخش ضد اطلاعات نیروهای مسلح اسرائیل.
روزنامه مذکور می افزاید: با وجود آن که دولت اسرائیل همواره تأکید کرده که حاضر نیست ایران دارای قدرت هسته ای را تحمل کند، از سال پیش به این سو برخی از مقامات ارشد این کشور مطرح کرده اند که شاید اسرائیل ناگزیر شود که دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بپذیرد. در ماه ژوئن گذشته مئیر داگان، رئیس سابق موساد، در اظهار نظر علنی خود گفت که حمله اسرائیل به ایران تمام منطقه را به جنگ خواهد کشاند. وی ماه گذشته نیز گفت که ایران هسته ای ضرورتاً تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.
تایمز در پایان گزارش خود می نویسد: طبق پژوهش اخیر مرکز «مطالعات امنیت ملی» اسرائیل، پذیرش ایران دارای سلاح هسته ای برای این کشور ممکن است به یک واقعیت بدل شود.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =