ایرنا نوشت:

 یک ، مامور امنیتی سابق اسراییل به همکاری'موساد'و'سیا'در ترور دانشمندان ایرانی اعتراف کرد.
 
 
روزنامه سوییسی 'باسلر سایتونگ' نوشت: یک مامور امنیتی سابق اسراییل تاکید کرد این عملیات مخفی ، بخشی از استراتژی اسراییل است چرا که از جنگ آشکار علیه ایران هراس دارد.
 
این روزنامه سوییسی همچنین به نقل از 'پاتریک کلاوسون' کارشناس امور سیاسی و متخصص امور ایران نوشت که اطمینان دارد اسراییل با کمک آمریکا، مدتهاست با قتل متخصصین اتمی ایران و ایجاد اخلال در برنامه هسته ای در این زمینه کار می کند.
 
'باسلر سایتونگ' افزود: این کارشناس خاطرنشان کرده است که'این نوع جنگ برخلاف جنگ آشکار موجب برافروخته شدن احساسات ملی نمی شود.'
 
روزنامه سوییسی یادآوری کرد: مصطفی احمدی روشن، شیمیدان 32 ساله ایرانی روز چهارشنبه درحالیکه در حال رفتن به محل کار خود بود توسط یک بمب مغناطیسی که به اتومبیل وی نصب شد، کشته شد.
 
این روزنامه افزود: اکثر افرادی که تاکنون در زمینه برنامه هسته ای ایران مورد سوء قصد قرار گرفته اند، با این روش ترور شده اند.
 
'باسلر سایتونگ' تصریح کرد: کارشناسان امنیتی براین عقیده اند که سوء قصد به جان سه تن از متخصصین اتمی ایران از سال 2010تاکنون و تلاش برای مختل کردن ساختارهای هسته ای ایران با ویروس پیچیده کامپیوتری موسوم به استاکس نت نشان از آن دارد که یک سازمان امنیتی بطور هدف دار این عملیات را هدایت می کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194315

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =