۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵

واحد مرکزی خبر نوشت:

نوری المالکی نخست وزیر عراق روز جمعه از آنچه که "مداخله" ترکیه در امور داخلی عراق خواند، انتقاد کرد.
 به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد،این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دو کشور عراق و ترکیه یک بحران سیاسی جدی را از سر می‌گذرانند.
مالکی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحره عراق گفت: ما شاهد بوده‌ایم که ترکیه چگونه در امور داخلی سایر کشورها مداخله کرده است. ما انتظار نداشتیم ترکیه در امور داخلی عراق نیز مداخله کند.
وی افزود: اظهارات اخیر مقامات ترکیه مصداق مداخله در امور داخلی عراق بود و ما به هیچ عنوان اجازه چنین مداخله‌هایی را نمی‌دهیم.
مالکی خاطر نشان کرد: اگر آنها به خودشان اجازه می‌دهند درباره مقامات قضایی ما اظهار نظر کنند ما نیز چنین اجازه‌ای به خودمان می‌دهیم.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه از سران گروه‌های سیاسی و مذهبی مختلف در عراق خواسته بود از وقوع یک مناقشه جدید در این کشور جلوگیری کنند.
وی همچنین خواستار اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از فشارهای سیاسی درباره محاکمه احتمالی طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق شده بود.
 نوری المالکی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد سیاست خارجی ترکیه ممکن است به سوی خود این کشور بازگردد.

 وی افزود ترکیه نقشی را ایفا می‌کند که ممکن است به جنگ داخلی در برخی از کشورهای منطقه منجر شود و به همین دلیل ترکیه نیز از چنین جنگ‌هایی در امان نخواهد بود زیرا گروه‌های قومی و فرقه‌ای مختلفی نیز در این کشور زندگی می‌کنند.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    11 8
    اين اردوغان هم خيلي مارمولكه! اول اومد از خودش يك اسطوره درست كرد وبعد ماهيت خودش رو نشون داد!
  • بدون نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    9 7
    به امید رهایی مردمان ایرانی کرد از کشور نژادپرست ترکیه
  • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 3
    درست که از نگاه دیگر کشور ها کار ترکیه بد به نظر برسه ولی مسئول های ترکیه برای منافع ملی خودشان این کار رو انجام میدن و این قابل ستایش و تحسین اما اینکه از دید اخلاقی نگاه کنیم درست رفتار های دوگانه و طمع ورزانه داره که این در سیاست کار بسیار پسندیده است!!!