علی مطهری در نامه​ای به وزارت کشور نسبت به رد صلاحیتش اعتراض کرد و عدم التزامش به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را رد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، او در اين نامه در تشريح دلايل رد اتهماتش نوشته است:
1.عدم اعتقاد به اسلام. اين دليل وارد نيست زيرا: اشهد ان لا اله الّا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان عليا ولي الله.
2.عدم التزام عملي به اسلام. اين هم وارد نيست زيرا اينجانب در حد توان خود از ترك واجبات و ارتكاب محرمات اجتناب دارم.
3.عدم وفاداري به قانون اساسي. اين دليل نيز وارد نيست مگر اين كه مقصود برخي اصول قانون اساسي باشد كه كلا در كشور فراموش شده و وفاداري به آن وجود ندارد، مانند برخي اصول فصل سوم قانون اساسي كه مشتمل بر حقوق ملت است.
4.عدم وفاداري به اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه. اين هم وارد نيست. البته اينجانب برداشت امثال جبهه پايداري از ولايت فقيه را قبول ندارم. ولايت فقيه را همان طور كه شهيد آيت الله مطهري گفته اند ولايت مكتب و ايدئولوژي مي دانم نه ولايت شخص، و به تعبير آيت الله جوادي آملي ولايت فقه است و به تعبير رهبر انقلاب «مرز التزام به ولايت فقيه احكام حكومتي است» يعني در احكام حكومتي بايد اطاعت محض باشد اما در ساير امور هر كس آزاد است كه نظر خود را ابراز كند هر چند مخالف نظر رهبري باشد. در احكام حكومتي هم تا قبل از صدور حكم، هر كس مجاز است كه نظر رهبري را تغيير دهد، آنچنان كه شهيد آيت الله مطهري در چند مورد امام خميني (ره) را نسبت به نظر خود متقاعد كردند و امام(ره) نيز نه تنها ناراحت نمي شدند بلكه ايشان را حاصل عمر و پاره تن خويش ناميدند.
متن كامل اين نامه را اينجا بخوانيد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    90 2
    مرد پاک را زندگی و زمان تنها نمی گذارد. زندگی اش از او دفاع می کند و زمان تبرئه اش می سازد... درود بر مطهری
  • مهدی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    4 61
    تصرف و ولایت در فقه را همه فقها دارند . قبول ولایت فقیه ؛ تبعیت از رهبری انقلاب در همه اموری است که بموجب نظر امام و قانون اساسی مسئولیت آن به وی سپرده شده است . نظر شهید مطهری هم مخالف نظر امام که واضع اصل ولایت فقیه بوده اند نیست . ما و شهید مطهری به اسلام بدون روحانیت و ولایت فقیه ؛ بدون فقیه ؛ اعتقاد نداریم . خوب است اگر ابهامی دارند از بزرگان سوال نمایند .
  • بدون نام IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    77 4
    نامه دندان شکنی بود!!!
  • بدون نام US ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    58 3
    احسنت دلایلشان اصولی است
  • مریم IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    62 3
    بسیار عالی و محترمانه
  • احمد IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    8 139
    سلام آقای مطهری فریمانی ، اجالتا من در حد خودم جواب شما را میدهم ، شورای نگهبان و وزارت کشور جای خودشان جواب دهند : 1 - ابن ملجم ، یزید ، ابن مرجانه ، معاویه و بسیاری از بزرگان انحراف از صدر اسلام تا کنون شهادتین را حتی با غلظت بیشتری از من و شما گفته اند ،آیا آنها را شما مسلمانی که بشود در جامعه اسلامی مسئولیت به آنها سپرد میدانید؟ آیا به نظر شما این اشخاص اعتقاد به اسلام را داشته اند؟؟ 2- کسی که در خلوت خود نماز و روزه میگیرد و اعمال مستحبی را تمام و کمال انجام میدهد اما در معابر عمومی و بخصوص تربیون رسمی مجلس الفاظ رکیک و توهین آمیز میزند ، به نظر شما ایشان التزام عملی به اسلام را دارد؟؟ 3 - آیا قانون اساسی را ما میتوانیم به دلیل اینکه دیگران بخشی از آن را اجرا نکرده اند یا نمیکنند زیر س
  • بدون نام US ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    99 3
    شورای نگهبان لطف کنند و به ما بگویند چه کسی بهشت می رود و کداممان به جهنم اینطور کارمان راحت تر خواهد شد نعوذ به الله
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    21 2
    احسنت به این مرد بزرگ - احسنت به این تفکر بزرگ