مهر نوشت:

شرکت خودروسازی آلمانی در نمایشگاه دیترویت 2012 از محصولات هیبریدی جدیدی رونمایی کرد که به خاطر یک موتور برقی و یک موتور توربو دیزلی بسیار کم مصرف شده است.
شرکت مرسدس- بنز در نمایشگاه خودرو در دیترویت از دو مدل هیبریدی مرسدس رونمایی کرد که به مقررات بسیار سخت ضد انتشار دی اکسید کربن اتحادیه اروپا پایبند است.

یکی از این دو مدل که E 300 BlueTEC HYBRID نام دارد در هر 100 کیلومتر تنها 4.2 لیتر گازوئیل مصرف می کند و 109 گرم دی اکسید کربن تولید می کند. این میزان انتشار دی اکسید کربن برابر با میزان تولید گاز گلخانه ای یک خودروی کوچک است.

درحقیقت، این خودروی هیبریدی مجهز به یک موتور توربودیزل و یک موتور الکتریکی 20 کیلوواتی است که برای رسیدن به یک نتیجه شگفت انگیز از بسته باتریهای لیتیومی استفاده می کند. مصرف این خودرو در چرخه تست تائید، 30 درصد کمتر از مصرف آن در جاده است.

مدل دوم E400 Hybrid نام دارد. این خودرو که در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد مجهز به یک موتور بنزینی V6 با 306 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 20 کیلوواتی است.

هر دو مدلها تا پایان سال 2012 وارد بازار خواهند شد. درحال حاضر قیمت این دو خودرو اعلام نشده است اما انتظار می رود که قیمت نسخه های گازوئیلی و بنزینی 20 درصد اختلاف داشته باشند.


3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    9 0
    مجوز توليد وانت پيكان و وانت نيسان و پرايد و پژو براي چند صد سال اينده تمديد شد؟اقاي هاشمي ببين كدوم يك از اين خودروها غير استاندارد مشكل شماره گذاري داره سريع جلسه مجلس بذار و مجوز ادامه توليد بده و با دست خودت قانون ارتقا كيفيت ناديده بگير
  • محمود اقا IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بابا اینها تولید ایارن خودر و ی خودمونه
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    1 0
    کاشکی از خودرو ها برای تاکسی های ایران استفاده می شد