۴ نفر
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
تاکسی‌های برقی روی دست شهرداری ماند؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: رانندگان تاکسی حاضر به خرید خودروهای برقی نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی‌های برقی هستند، گفت: این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده‌اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.

تسنیم در خبری نوشت: سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارشی حسابرسی سازمان تاکسیرانی برای سال ۱۴۰۲ و درباره برخی از مشکلات در سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: تقریباً یک سری از موارد هیچ ارتباطی به سازمان تاکسیرانی ندارد بلکه مستقیماً مرتبط با سیاست‌های شهرداری تهران است، برای مثال در زمان آقای بهرامی لایحه هیئت مدیره تدوین و ارسال شد اما پس از آن این لایحه هیچ اصلاحی نداشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه متوجه شده‌ایم که بخشی از بودجه سازمان تاکسیرانی برای ون‌ها، به سازمان اتوبوسرانی داده شده است.

تشکری هاشمی در خصوص تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: در تهران ۸۰ هزار تاکسی وجود دارد که طبق آمارها ۵۰ تا ۶۰ هزار تعداد از این تاکسی‌ها به سن فرسوده رسیده‌اند هم در سال گذشته و هم امسال برای نوسازی تاکسی‌ها بودجه اختصاص داده‌ شد اما هنوز این امر محقق نشده است زیبنده مردم تهران نیست که سوار بر تاکسی‌های فرسوده شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار: با وجود اینکه شهرداری تهران اصرار بر واردات خودروهای برقی دارد، اما هنوز مردم و رانندگان تاکسی برقی‌سازی را قبول ندارند، در حالی که بیش از ۳۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد اما فقط ۱۵۰ نفر از رانندگان خواهان خرید تاکسی‌های برقی هستند این به معنای آن است که رانندگان حاضر نشده‌اند خودرویی که تماماً قسط است را خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیابد در چرخه معیوب قرار گیریم، گفت: بهترین خودروها در داخل تولید می‌شوند اما یک مرتبه تمام همت را روی خودروهای برقی گذاشته‌ایم و در طول این ۳ سال و تا این لحظه فقط ۲۵۰۰ خودرو نوسازی شده‌اند.

تشکری هاشمی در خصوص الزام سازمان تاکسیرانی به طراحی یک سامانه جدید گفت: سازمان تاکسیرانی را مجبور کرده‌ایم تا برای ثبت درآمدهای خود اقدام به طراحی سامانه جدید کند، در حالی که سیستم‌های بانکی بسیاری وجود دارند صحیح نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم.

۲۳۳۲۳۶

کد خبر 1944569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر حقیقی US ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    22 0
    اشتباه فکر می کنید . قسطی بودن که خوب هست . منتهی به نظرم هیچ ادم مطلعی یک میلیارد و سیصد میلیون تومن نمی ده تاکسی بگیره و باهاش مسافر پنج هزارتومنی و ده هزار تومنی سوار کنه . مظافا که قیمت برقش هم خیلی مشخص نیست .
  • محمد IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    18 0
    سلام سازمان تاکسیرانی باز هم به تکرار دروغ می‌گوید تاکسی های برقی بخشی از مبلغ را قسطی کردند وگرنه نیمی از قیمت خودرو را باید نقد پرداخت کنند این اولین مورد هست مورد بعدی بیمه تامین اجتماعی رانندگان را مشخص نکرده خیلی از رانندگان تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند و در مورد اینکه چرا رانندگان تاکسی ماشین فرسوده را تعویض نمی‌کنند این است با این درآمد پایین که حتی از یک کارگر معمولی هم کمتر است چگونه میتواند خودرو را تعویض کند
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    14 1
    درک
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    15 0
    یعنی هاشمی نمیداند برای واردات خودرو برقی باید ابتدا پمپ برق جهت شارژ در کشور را نصب و فعال نمود باند مافیا متایفانه در شورای شهر هم نفوذ دارد اینکه گفته میشود بهترین تولید همان داخلی است به اندازه ای مسخره ست که ادم یاد گفته اون پیر مرد میافته که گفت ۲۰۶ با لندکروز فرقی ندارد جناب شورای شهر مردم دارند از الودگی خفه میشوند جایگاههای شارژ برق را راه اندازی کنید و ماشینهای برقی را وارد کنید و بنزین را بدهید به برادران قاچاقچی
  • علی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    18 2
    برای تاکسی باید قیمت کارخانه. از چین داده شود ..نه اینکه دوبرابر قیمت ...خودروهای برقی تا حدودی گران هستند ..با ۶۰۰ و هفتصد میلیون. تاکسی رانی مسنقلا. خودروهای برقی از چین وارد کنه .... خودرو سازان نه در قیمت خرید صادق هستند و ونه در فروش