وی در پاسخ به پرسشی، مسئولیت رسیدگی به پرونده ترور شهید احمدی روشن را بر عهده وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: پلیس مستندات و سرنخ‌های خود را در اختیار وزارت اطلاعات قرار داده است.

فرمانده نیروی انتظامی  صبح سه‌شنبه در سومین نشست منطقه‌ای اینترپل برای مقابله با شیشه  گفت :  ماده مخدر شیشه را برای لاغری، دوپینگ و زیبایی تجویز می‌کنند و حتی  برخی سودجویان شیشه را عامل ترک اعتیاد سنتی عنوان می کنند و با ترکیب شیشه با برخی از داروها با سوء استفاده از غفلت افراد به مقاصد خود می‌رسند. ضمن اینکه عده‌ای تنها برای لذت و کامجویی از این مواد استفاده می‌کنند. مواد مخدر سنتی معمولاً توسط افراد مایوس مصرف می‌شود اما برخی‌ها شیشه را ابزاری برای نشاط و شادی می‌دانند.
احمدی‌مقدم با اعلام اینکه ماده مخدر شیشه پروتکل درمانی مشخصی ندارد گفت: در دهه قبل ماده مخدر شیشه با قیمت گزاف وارد ایران شد و فقدان قانون و ناشناخته بودن این ماده موجب شد که در زمره مواد دارویی قرار بگیرد. به همین دلیل افرادی که شیشه را در ایران با قیمت دو هزار دلار تولید و در خارج از مرزها 100 هزار دلار می‌فروختند هیچ ترسی از دادگاه داروهای قاچاق نداشتند اما در قانون جدید مجازات شیشه معادل ماده مخدر هروئین است و مجازات‌های سنگینی از جمله اعدام را در پی دارد.
وی ادامه داد: درآمدهای بادآورده و فریبنده باعث شد که عده‌ای به سمت تولید این ماده مخدر روی آورند اما خوشبختانه در ایران با وجود رشد مصرف این ماده در دنیا آمار معتادین قابل توجه نیست. البته ایران در گذشته وارد کننده این مواد بود اما امروز به صادر کننده این ماده مخدر تبدیل شده است.
مواد مخدر سنتی اگرچه در گذشته در تولید و توزیع و ترانزیت دارای پیچیدگی‌‌هایی بود اما نسبت به مواد مخدر صنعتی محدودیت‌های زیادی دارد. ماده مخدر صنعتی محدود به مکان و زمان خاصی نیست و در کوتاه‌ترین مدت قابل تولید و توزیع است.
شیشه در کشور به قیمت هر کیلو دو میلیون تومان تولید می‌شود
احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش قیمت ماده مخدر شیشه در کشور تاکید کرد: هم اکنون قیمت مواد مخدر صنعتی از 100 هزار دلار به دو هزار دلار رسیده است.
وی از فعالیت قاچاقچیان غرب آفریقا در امر ترانزیت ماده مخدر شیشه خبر داد و تاکید کرد: قاچاقچیان غرب آفریقا که در گذشته کوکائین وارد ایران کرده و از آنجا هروئین ترانزیت می‌کردند امروزه باندهای ترانزیت مواد روانگردان و شیشه راه اندازی کرده‌اند. البته این افراد از طریق ویزای گردشگری وارد ایران می‌شوند و اقدام به ترانزیت مواد مخدر می‌کنند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد ارزان شدن قیمت ماده مخدر شیشه گفت: علت ارزانی این ماده در دسترس بودن پیش‌ساخت‌ها و ارزان بودن قیمت آن است. هم اکنون شیشه در کشور به قیمت هر کیلو دو میلیون تومان تولید می‌شود در حالی که قیمت این ماده هنگام ترانزیت در کشورهای جنوب شرق آسیا به بیش از 60 میلیون می‌رسد به همین دلیل افرادی که به دنبال پول هستند تولید شیشه پیشنهاد اغواکننده‌ای برای آنها است.
احمدی مقدم با اشاره به انهدام 70 آشپزخانه تولید شیشه طی دو سال گذشته در رابطه با مجازات قاچاقچیان شیشه اظهار داشت: اعدام‌هایی در رابطه با مواد مخدر انجام شده است. قانون جدید مبارزه با مواد مخدر با سرعت بیشتری در حال اجرا است و پرونده‌های شیشه به سرعت در حال پیگیری و رسیدگی در دستگاه قضائی است.
درخواست بانک مرکزی برای برخورد با دلالان ارز را از رسانه‌ها شنیدیم
وی در پایان به فعالیت پلیس آگاهی برای شناسایی دلالان بازار ارز اشاره کرد و تاکید کرد: موضوع درخواست بانک مرکزی برای برخورد با دلالان ارز را از رسانه‌ها شنیدیم گرچه ما از قبل برای همکاری با بانک مرکزی اعلام آمادگی کرده بودیم اما تاریخ اجرای آن را همانند سایرین از رسانه‌ها شنیدیم.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای انجام هر عملیاتی به هماهنگی اطلاعاتی و ... احتیاج دارد خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که علاوه بر خرده‌فروشان ارز ، مسیر ورود و خروج ارز را شناسایی کنیم و آن اصلی‌ها که هرکدام چندین دلال دارند را شناسایی کنیم.
مسئولیت رسیدگی به پرونده ترور شهید احمدی روشن را بر عهده وزارت اطلاعات
وی در پاسخ به پرسشی، مسئولیت رسیدگی به پرونده ترور شهید احمدی روشن را بر عهده وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: پلیس مستندات و سرنخ‌های خود را در اختیار وزارت اطلاعات قرار داده است.
منبع:ایسنا ،مهر،سایت پلیس
4545
 
 
 
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =