مجموعه کتاب​های «جای پای رود» با نگاهی نو سرگذشتی ادبی و روایی را از اهل بیت(ع) پیش روی مخاطب جوان قرار می دهد که «نیمی بالا، نیمی بلند» به نوعی زندگی امام حسین(ع) را در بردارد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «نیمی بالا، نیمی بلند» با زیر عنوان مشتاقانه با مولایمان حسین بن علی(ع) به همت شیما جهان تیغ از مجموعه کتابهای جیبی انتشارات امیرکبیر منتشر شد. این کتاب در مجموعه جدید «جای پای رود» منتشر شده که نگاهی نو و داستانی به سیره اهل بیت(ع) است و آنطور که ناشر معتقد است در این مجموعه با اسب و استر سراغ تاریخ نرفته و تنها قطعاتی از تاریخ را برای مخاطب روایت کرده که آموزنده نکات اخلاقی باشد و چراغی برای زندگی بشر امروز.

 

این کتاب در 53 قطعه تولد تا شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) را با زبانی شیوا و بدور از تکلف آثار تاریخی روایت کرده است. در بخشی از این کتاب که مربوط به تولد امام است؛ می خوانیم:

 

پیامبر(ص) نوزاد را در آغوش گرفت و اذان در گوش راست او و اقامه در گوش چپش می خواند. صدایی به گوش پیامبر(ص) می رسد:

- خداوند به تو سلام می رساند و می فرماید: «علی برای تو مانند هارون برای موسی است. بنابراین نام فرزندت را هم نام فرزند هارون کن!»

پیامبر رو به جبرئیل می گوید: زبان من عربی است...

- شُبیر به عربی، حسین است...

 

از دیگر ویژگی های این کتاب این است که در پایان هر بخش از روایت داستانی و تاریخی، قابی برای مخاطب با عنوان «برای امروز» جدا کرده و نکاتی آموزشی را به او یادآور می شود.

 

این کتاب در 160 صفحه و قیمت 2400 تومان روانه بازار نشر شده است. از این مجموعه آثار دیگری نیز درباره حیات نورانی و آموزنده ائمه(ع) منتشر شده است که برای تهیه آن می توانید با «سام» تماس بگیرید.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب و یا دیگر کتاب های این مجموعه کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    5 0
    مطالب سایت شما خیلی خوب اموزنده است
  • يوسف IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    2 0
    ممنون.ممنون