فارس نوشت:

 یک متهم به قتل‌های سریالی پس از دادن نمونه DNA در ارتباط با جرم رانندگی در حال مستی به عنوان قاتل سریالی قتلهای یک دهه پیش شناسایی شد. یک دهه پس از ارتکاب جرایم این متهم به قتل‌های سریالی به 75 سال حبس محکوم شده است.
فرانسیسکو آچیوده 43 ساله کسی بود که بازداشت او منجر به درخواستهای زیادی برای توسعه بانک اطلاعاتی DNA افراد در این کشور برای ردیابی مجرمان شد. وی در قتل 3 زن حتی به عنوان مظنون هم مطرح نبود تا اینکه در سال 2009 خواستار عفو به دلیل رانندگی در حال مستی شد.
وی به عنوان بخشی از روند عفو یک نمونه DNA داد که این نمونه در بانک اطلاعاتی دولت فدرال بررسی شد که با DNA کشف شده از صحنه قتلهای مزبور مطابقت کرد.
فرانسیسکو نه تنها عفوی دریافت نکرد بلکه قاتل ماریا راموس در سال 1989، تواندا هاجز در سال 1991 و کمیبرلی مور در سال 1996 شناخته شد. وی قبل از کتک زدن و خفه کردن هر سه زن به آنها تجاوز کرده بود.
ایالت نیویورک در حال حاضر در حال جمع آوری نمونه‌های DNA از محکومان به جرایم و جرائم کوچک است و تلاشهایی برای تغییر قانون برای توسعه جمع آوری نمونه های DNA انجام شده است.
به گفته فرماندار نیویورک بانک DNA ایجاد شده در سال 1996 تا کنون منجر به اعمال 2700 مورد محکومیت با اطمینان کامل و 27 مورد تبرئه شده است.
تا کنون سوابق و نمونه های 410 هزار مجرم محکوم شده در این بانک اطلاعاتی وجود دارد و دست کم 5 مورد تجاوز و یک قتل مربوط به دهه 1970 در سال 2011 با کمک شواهد مربوط به DNA کشف شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =