شیرزاد در گفتوگو با خبرآنلاین، درباره گزینش «پنهان» برای نمایش در بخش آئینه سینمای ایران اظهار داشت: «چیزهایی که در این چند روز در مورد دلایل حاضر نبودن فیلم در بخش مسابقه شنیدم آنقدر متفاوت و متناقض است که نمیتوانم براساس آن ارزیابی منطقی داشته باشم.»
نویسنده فیلمنامه مجموعه «وفا» ادامه داد: «اینچنین به نظر میرسد که طرز تفکر نسل ما با نسلهای دیگر سازگار نیست و یا نسلهای دیگر نوع نگاه ما را نمیپسندند. من به دلیل سابقه کاری که در تلویزیون داشتم خیلی بیشتر از آدمهایی که با سینما سروکار دارند نسبت به ممیزیها آگاهم.»
او با اشاره به رویکرد اجتماعی فیلم گفت: «وقتی مستطیل بکشیم و فکر کنیم چیزاهایی را در فیلم نشان ندهیم در جامعه وجود نخواهد داشت مشکلی حل نمیشود. «پنهان» با مشارکت فارابی ساخته شده و نسخه نهایی فیلمنامه در اختیار این بنیاد سینمایی قرار گرفت و همان موقع اصلاحیههایی از سوی این بخش به فیلمنامه وارد شد که اعمال کردیم.»
نویسنده فیلمنامه مجموعه «راه بیپایان» اظهار داشت: «اگر محدودیتهای موضوعات را در سینما بالا ببریم آنگاه سینما در دوری باقی میماند که بیننده تصور میکند نسبتی با تصویری که در فیلم میبیند، ندارد.»
شیرزاد گفت: «وقتی فیلمهای بخش مسابقه را نگاه میکنم متوجه میشویم کملطفی معنیداری در مورد «پنهان» اتفاق افتاده است. تنوع موضوعات فیلمهای جشنواره فجر آن را مانند جعبه مدادرنگی کرده و این پرسش به وجود میآید که آیا سلیقه هیئت انتخاب میتوانسته این همه متنوع باشد یا در اصل سیاستگذاریها متنوع بوده است؟»
57243
نظر شما