9 فیلم شامل «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی برای حضور در فهرست نهایی نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2012 رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی چهارشنبه شب به وقت ایران فهرست کوتاه نامزدهای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران یکی از 9 فیلمی است که بخت حضور در میان پنج نامزد نهایی این بخش را دارد.

رقبای «جدایی نادر از سیمین» در این بخش عبارتند از «کله‌شق» میشائیل آر. روسکام از بلژیک، «آقای لازار» فیلیپ فالاردو از کانادا، «سوپرکلاسیکو» اوله کریستیان مادسن از دانمارک، «پینا» ویم وندرس از آلمان، «پانویس» جوزف سدار از رژیم صهیونیستی، «عمر من را کشت» رشدی زم از مراکش، «در تاریکی» آنی‌یژکا هولاند از لهستان و «صدیق بیل: جنگجویان رنگین‌کمان» وی ته-شنگ از تایوان.

«جدایی نادر از سیمین» دوشنبه صبح در شصت و نهمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جوایز سالانه سینمایی در آمریکاست.

امسال 63 فیلم برای حضور در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار واجد شرایط بودند. کمیته فاز اول‌ متشکل از صدها عضو آکادمی مستقر در لس آنجلس تمام فیلم‌های معرفی شده را دید و شش رقیب را انتخاب کرد. سه فیلم دیگر را کمیته اجرایی جایزه فیلم خارجی‌زبان آکادمی برگزید
که 20 عضو دارد.
یک کمیته ویژه متشکل از اعضای آکادمی در نیویورک و لس آنجلس از 20 تا 22 ژانویه 9 فیلم فهرست کوتاه را می‌بیند و در نهایت درمورد پنج نامزد نهایی تصمیم می‌گیرد که اسامی آن‌ها 24 ژانویه (چهارم بهمن) همراه نامزدان دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام می‌شود.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

ورایتی / 18 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    26 2
    امیدوارم جایزاسکار راهم ببرد
  • بدون نام MY ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    21 1
    تبریک تبریک
  • lvlahdi sab IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    23 3
    این مرد خدا وکیلی واسه ایران افتخار افریده ام نباید از ضحماتی گروهی هم که همراش بودن و پاپای ایشون جلو امد گذشت اوناهم خیلی ضحمت کشیدن خدا کنه تو اسکار هم یه جایزه بگیره تا بیشتر از این خوشحالی که با جایزش واسه ما ایرونی ها ایجا شده خوشحال بشیم از ته دل دعا کنیم تا همه دنیا بفهمند هنر نزد ایرانیان است و بس .
    • بدون نام US ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
      9 2
      ضحمات؟! ضحمت؟!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
    25 2
    امیدواریم جایزه اسکار هم از آن خودش کند.