۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶

ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز همچون بسیاری از اخلاف خود، از سابقه عضویت در نیروی مقاومت بسیج برخوردار است.

مهدی خاکی‌فیروز: سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم که سال 1340 در تهران به دنیا آمده، دکترای مدیریت استراتژیک خود را از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده است. این سردار تیر ماه 84 که مسئولیت فرماندهی ناجا را برعهده گرفت، مهم‌ترین برنامه‌های خود را مدارای پلیس با جوانان و جلوگیری از فعالیت گروه‌های فشار عنوان کرد و موفقیت‌هایی نیز در این مسیر کسب کرد.

هر چند برخی ناهماهنگی‌های درونی ناجا، اجرای این برنامه‌ها را در مقاطعی با چالش‌هایی همچون ماجرای بازداشتگاه کهریزک مواجه ساخت.

احمدی‌مقدم در آستانه هفته نیروی انتظامی برای توصیف خدمات نیروهای تحت امر خود، واژه‌هایی از یک نظریه ریاضی را به عاریت گرفت و گفت: «در حادثه کهریزک که شاید یک اپسیلون در مقابل خدمات ناجا باشد، تمام خدمات ناجا تحت‌الشعاع قرار گرفت. هر چند این حادثه کوچک نیز برازنده پلیس نیست».

این روزها صدها هزار نیروی پلیس که در سراسر کشور خدمت می‌کنند، همچون مردم عادی از حوادث رخ داده در بازداشتگاه کهریزک ناراحتند به ویژه آنکه این مسائل به، اعتبار و شرافت شغلی آنها نیز لطمه وارد کرده است. شاید به همین دلیل است که فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته ناجا گفت: «از نارسایی‌ها نباید خوشحال باشیم و باید قاطعانه با آن برخورد شود. برخی نارسایی‌ها نباید به حساب صدها هزار نیروی خدوم پلیس گذاشته شود. به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن موضوع کهریزک نیستم این موضوع اتفاق خیلی بدی بود».

او البته روایت برخی سیاستمداران ناراضی از حوادث این بازداشتگاه را نیز تأیید نکرد و گفت: «در کهریزک به کسی تجاوز نشد و این موضوع هرگز به اثبات نرسید. اما چند نفری اقدامات زشتی را انجام دادند که نباید بزرگ‌نمایی شود».

احمدی‌مقدم در چهار سال خدمت خود در ناجا کوشید تا پلیس‌های تخصصی همچون پلیس موبایل، پلیس اقتصادی، پلیس امنیت و پلیس اخلاق عمومی را راه‌اندازی کند که عملکرد هر یک از آنها، واکنش‌های بسیار متفاوتی را به دنبال داشت. او این روزها هوشمندانه به دنبال افزایش محبوبیت پلیس در بین مردم است و به همین دلیل دیروز تأکید کرد که: «پلیس به دنبال استانداردسازی رفتار کارکنان است و این، نباید فقط در ظاهر محدود شود. نیروی پلیس در خفا نیز باید رفتار مناسبی داشته باشد».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 19558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =