۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۹

بازار نظرسنجی در مورد طرح امنیت اجتماعی همچنان داغ است

مهدی خاکی‌فیروز

سنجی طرح یاد شده را پر کردند و جالب آنکه همه این افراد بدون حتی یک استثنا به سؤال «آیا اجرای طرح انضباط اجتماعی را تجاوز به حریم خصوصی شهروندان می‌دانید» پاسخ منفی داده‌اند. لازم به یادآوری است که نتایج نظرسنجی معاونت اجتماعی ناجا در منطقه 3 شهرداری، از تفاوت جدی با اطلاعات ارائه شده توسط سرتیپ رجب‌زاده برخوردار است. مطابق نظرسنجی این معاونت، فقط 62/3 درصد جامعه آماری، اجرای طرح امنیت در زمینه کاهش مشکلات رفتاری و فرهنگی برخی از شهروندان را مورد تأیید قرارداده‌اند. در این نظر‌سنجی، 36/96 درصد افراد، ‌عملکرد نیروی انتظامی در زمینه کاهش حضور معتادان در منطقه را مورد تأیید قرار نداده‌اند. 2/91 درصد پاسخ دهندگان نیز معتقدند طرح امنیت اجتماعی نتوانسته است به «افزایش احساس امنیت شهروندان در محل کار و زندگی» کمک کند.

دیروز مأموران نیروی انتظامی، برنامه مقابله با خانه‌های مجردی را در منطقه 12 شهرداری آغاز کردند. گفتنی است در این منطقه، خانه‌های قدیمی وجود دارد که اتاق‌های متعدد آن به افراد مختلف اجاره داده می‌شود و به گفته مسئولان ناجا، به مأمن افراد شرور و توزیع‌کننده مواد‌مخدر تبدیل شده است. مسئولان نیروی انتظامی می‌کوشند با چنین اقدام‌هایی، سطح رضایت شهروندان از طرح امنیت و انضباط اجتماعی را افزایش دهند. این روزها بازار نظرسنجی در مورد طرح امنیت و انضباط اجتماعی، حسابی داغ است. سرتیپ عزیزالله رجب‌زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ از نتایج نظرسنجی در این منطقه خبر داد. به گفته این سردار، 89درصد مردم منطقه 12، اجرای طرح امنیت اجتماعی را ضروری می‌دانند. با این وجود، 94درصد ساکنان این منطقه، خواهان اجرای سریع و ضربتی آن هستند. به گفته او، این نظرسنجی را یک مؤسسه دانشگاهی به همراه کارشناسان علوم رفتاری، اجتماعی و جنایی انجام دادند. براساس نظرسنجی مورد استناد فرمانده فاتب، 1500 ساکن منطقه 12 شهرداری (بازار و حومه)، فرم‌های نظر

همچنین فقط 82/1 درصد پاسخگویان، اجرای طرح را در زمینه «توجه دادن رانندگان به علایم راهنمایی و رانندگی» مورد تأیید قرار ندادند. براساس نظرسنجی ناجا، بالاترین درصد رضایت‌مندی ساکنان منطقه 3 از برنامه‌‌های طرح امنیت و انضباط اجتماعی، مربوط به مسائل ترافیکی است. بدین ترتیب 82 درصد جامعه آماری، از کاهش ورود غیرمجاز رانندگان به محدوده ترافیکی اعلام رضایت کرده‌اند. اعلام آمار مبتنی بر رضایتمندی شدید مردم از نیروی انتظامی به سردار رجب‌زاده محدود نمی‌شود. پیش از این سردار رادان فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران در 25 اردیبهشت سال 86 میزان رضایت شهروندان از برخوردهای شدید و قاطع پلیس را رقم باور نکردنی 100 درصد اعلام کرده بود. سرهنگ حجت واعظی از فرماندهان عالی رتبه نیروی انتظامی نیز معتقد به رضایت 99 درصدی شهروندان نسبت به طرح امنیت اجتماعی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =