هم دبیرشورای عالی امنیت ملی در پاسخ به نامه اشتون از آمادگی ایران به ادامه مذاکرات هسته​ای سخن گفته بود و هم امروز وزیر امورخارجه بر آن تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاين، تنها بهانه اتحاديه اروپا براي افزايش تحريم​هاي ضد ايراني اخير خود «بازگرداندن ايران به ميز مذاکره» عنوان شد. دليلي که کاترين اشتون از آن خبر داد. او از نامه​هايش به سعيد جليلي رئيس تيم مذاکره کننده هسته​اي ايران و مذاکراتش با علي​اکبر صالحي وزير امورخارجه در راستاي تلاش​هاي اتحاديه اروپا براي تداوم مذاکرات هسته​اي با ايران سخن گفت. بي​آنکه از پاسخ​هاي ايران به اين تلاش​ها حرفي بزند. اين در حالي است که هر دو طرف مذاکره وي از استقبال ايران براي ادامه مذاکرات سخن گفته و مي گويند. کما اينکه جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در آخرین نامه‌ای که به کاترین اشتن نوشت، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مذاکره با 1+5 اعلام کرد.
امروز هم وزیر امور خارجه  درباره اظهارات رئیس سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر آمادگی 1+5 برای مذاکره با ایران به فارس گفت که ما همیشه اعلام کرده‌ایم که آماده مذاکره بر اساس احترام متقابل هستیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد که بحث بر سر زمان و مکان مذاکره بود که اشتون با اغلو تماس گرفته و راجع به اینکه مکان این مذاکره استانبول باشد صحبت کرده است.
صالحي یادآور شد: اطلاعات داده شده به آقای اغلو را به دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز انتقال دادیم و هم‌اکنون منتظر اعلام نظر آقای جلیلی درباره زمان و مکان هستیم تا آن را به آقای اغلو منعکس کنیم تا او نیز به خانم اشتون انتقال دهد و نهایتاً یک توافقی صورت گیرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    7 32
    بهتر است مسئولین ایرانی مذاکره کننده یادآور این موضوع شوندتحریم خود یک اقدام خمصانه است چگونه وبرچه اساس مذاکره درمورد حق رشد وشکوفای خود کنیم؟ بخواهند یا نخواهند ملت ما راه خود رامیرود زمستان میرود ورو سیاهی برای ذغال می ماند ! این چگونه مذاکره ای می تواند باشد؟ کدام احترام متقابل باید باخودشان مثل خودشان صحبت کرد واقدامی متناسب بااقدامشان نیز باید ازسوی دولتمردان ما صورت پذیرد مگر ملت ایران کیسه بکس آنان است؟