کن ویلسون که از سال ۲۰۰۶ به تنهایی در یک مجتمع آپارتمانی در شهر واکاویل کالیفرنیا زندگی میکند، گفت که چند ماه پیش متوجه افزایش غیرعادی صورتحساب خود شد.
در تلاش برای کاهش هزینهها او سعی کرد تا استفاده از برق را کاهش دهد و به همین منظور دستگاهی را برای نظارت بر میزان مصرف وات دستگاهش خریداری کرد.
وی گفت: «حتی بعد از اینکه همه چیز را خاموش کردم و به بیرون رفتم تا کنتورم را بررسی کنم، دیدم هنوز کنتور کار میکند. باورم نمیشد.»
ویلسون گفت که در مورد این موضوع با شرکت تامین برق منطقهای، شرکت گاز و برق اقیانوس آرام (PG&E)، تماس گرفت و آنها نماینده ای را برای بررسی کنتور به آپارتمان او فرستادند.
بررسیها نشان داد که ظن او بیاساس نبوده است و آقای ویلسون قبض برق آپارتمان کناری خود را از سال ۲۰۰۹ پرداخت میکرده است.
سخنگوی شرکت برق گفت: «تحقیقات اولیه ما نشان داد که مبلغ قبض یک مشتری ما از سال ۲۰۰۹ توسط آپارتمان دیگری پرداخت میشد».
این شرکت در بیانیه منتشره به اشتباه خود اذعان کرده و گفته «متعهد به اصلاح وضعیت با مشتری است.»
این در حالی است که آقای ویلسون میگوید از زمانی که در سال ۲۰۰۶ به مجتمع نقل مکان کرد با همین شرکت قرارداد داشته و به همین خاطر معتقد است این اشتباه پرهزینه طولانیتر هم بوده است.
سخنگوی شرکت گاز و برق اقیانوس آرام گفت: «ما صمیمانه بابت این مسئله عذرخواهی میکنیم و از هر گونه ناراحتی پیش آمده ناشی از مدت زمان این موضوع متاسفیم.»
مسئولان شرکت گفتهاند که کنتور آقای ویلسون را درست کردهاند تا او فقط سهم خود را از مصرف برق بپردازد. بیش از ۶۰۰ دلار ما به تفاوت نیز به حساب او واریز شده است.
این شرکت برق از مشتریانی که نگران استفاده و صورتحساب خود هستند خواسته تا برای اجتناب از بروز چنین مواردی شماره شناسه کنتور روی کنتور برق خود را با شماره قبض ماهانه خود کنترل کنند.
۲۳۳۲۳۳
نظر شما