۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵

ایسنا نوشت:

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: اگر خودروسازان قيمت محصولات خود را بدون مصوبه سازمان حمايت از حقوق توليدكنندگان و مصرف كنندگان افزايش دهند، خلاف است.

عزيز اكبريان  در مورد احتمال افزايش قيمت خودروهاي داخلي گفت: مجلس اجازه چنين كاري را نمي‌دهد.

نماينده مردم كرج با بيان اين‌كه در صورتي كه نياز به افزايش قيمت محصولات خودروسازان باشد، بايد در اين زمينه كار كارشناسي انجام شود، اظهار كرد: در صورتي كه كيفيت و ايمني خودروها و استانداردهاي آنها ارتقا پيدا نكند، افزايش قيمت خودروها هم لازم نيست.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا خودروسازان خصوصي مي‌توانند قيمت را خودشان مديريت كنند يا نه، گفت: نظارت بر همه‌ي بنگاه‌ها، چه دولتي و چه صنعتي به عهده دولت و سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان است و اين طور نيست كه بگوييم چون يك بنگاه خصوصي شد هر كاري كه مي‌خواهد مي‌تواند انجام دهد.

اكبريان با اشاره به افزايش قيمت ارز و تاثير احتمالي آن بر افزايش قيمت تمام شده محصولات خودروسازان بيان كرد: نمي‌توانيم بگوييم كه نوسان ارز بر قيمت‌ها تاثيرگذار نبوده است، اما خودروهاي ما بيشتر توليد داخل هستند و نبايد از اين جهت دچار مشكل شوند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    97 1
    همه دنیا دارن قیمت ماشین میارن پایین
    • حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      22 3
      عزیزم حق باشماست ولی تو همه ی دنیا نرخ ارز ظرف یک ماه دوبر ابر که نشده است در ضمن اسم تولیدات داخلی خودرو ملی است یا بیش از 90% خودکفاسده است والا بالای 70% قطعات یا مواد اولیه آنها از خارج وارد میشود بائجودیکه در کل با شما موافق هستم ولی اینها واقعیاتاقتصاد و صنعت ما هستند.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    44 1
    خداییش پیگیری کنید گرون میشه و چرا باید بشه ؟؟؟؟؟؟؟/ الان چرا هم همه شرکت های وارد کننده فروش رو بستن ؟؟؟؟؟؟
  • همیشه حق با مشتری نیست!!! IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    55 2
    به نظر من سازمان حمايت از حقوق توليدكنندگان و مصرف كنندگان باید به سازمان حمايت از حقوق توليدكنندگان و واردکنندگان تغییر نام دهد بطور مثال خودروی هیوندای ix35 با حجم موتور 2.4 لیتری فول آپشن در دبی حدود 25000 دلار قیمت دارد که با احتساب سود گمرکی 90% و هزینه های متفرقه و سود نمایندگی درمیاد65 میلیون(با احتساب دلار 1226تومانی تک نرخی)ولی با این قیمت هم نمایندگی های رسمی از فروش آن طفره رفته و با ایجاد بازار سیاه به افزایش قیمت آن تا 75 الی 80 میلیون دامن میزنند. فقط بلدن ارز دولتی به میزان نامحدود بگیرن.متاسفانه بعضی از واردکننندگانی که به ارز دولتی دسترسی دارند این اجحاف را در حق مردم انجام میدهند از سایت وزین خبر آنلاین تقاضا دارم با تحقیق و اطلاع رسانی در این زمینه گزارشی تهیه نماید.
  • بدون نام IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    6 1
    فقط خودرو نیست که گران شده اینهمه میگویند تورم 20 درصده کجاست لنت ترمزی که یکماه و نیم پیش 8500 تومن بود الان 14000تومن عمده فروشان به خودمان نمیدهند یک فکری برای همه کالا ها و اجناس بکنید لطفا ؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    10 0
    مطمئن باشید اگر همگی قسم بخوریم که هیچ یک از محصولات ایران خودرو ، سایپا را نخریم باور کنید به مدت 6 ماه بعد این دو شرکت محصولات خودشان را با 60 % تخفیف به فروش می رساند ایران خودرو و سایپا دارن می بینند که مردم محصولاتشان را با هر قیمتی که اعلام کنند می خرند پس مطمئن باشید که قیمت ها را بالا خواهد برد کیفیت پایین ، خدمات زیر صفر ، امنیت 100- را بعد گران کردن هم به مردم ارائه خواهد داد