کره جنوبی، چهارمین اقتصاد برتر آسیا در ماه دسامبر برای بیست و دومین ماه متوالی، در تراز مالی خود با مازاد روبرو بود.

بانک مرکزی کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد: کره جنوبی، چهارمین اقتصاد برتر آسیا به رغم بحران اقتصادی جهانی در ماه دسامبر برای بیست و دومین ماه متوالی، در تراز تجاری خود با مازاد روبرو بود. تراز تجاری کره جنوبی که به نوعی بیانگر میزان تبادل تجاری بالا با کشورهای جهان است در ماه دسامبر سال 2011 مازادی با رقم 3،96 میلیارد دلار را نشان داد. البته گفتنی است که به دلیل بحران اقتصادی از حجم صادرات کره جنوبی کاسته شده است به طوری که از رقم 11،6% به 10،8% رسیده و بیشترین تأثیر بر صادرات محصولاتی همچون تلفن همراه و نمایشگرها بوده است.
رکود اقتصادی اروپا از مهمترین دلایل کاهش صادرات کره جنوبی اعلام شده است به طوری که در ماه دسامبر میزان صادرات به اروپا در طول یک سال، با احتساب کاهش آن رقم 19،7% را نشان داد و این در حالی است که تنها در ماه نوامبر میزان کاهش صادرات به اروپا رقم 5،1% را نشان داد. بانک مرکزی اعلام کرد: با این حال درخواست از سوی کشورهای خاورمیانه و ژاپن همچنان در وضعیت بالایی قرار دارد.
این در حالی است که در سال 2011 تراز مالی جاری کره جنوبی به 27،65 میلیارد یورو رسید و پیش بینی می شود که این رقم به 13 میلیارد دلار در سال 2012 برسد. گفتنی است اقتصاد کره جنوبی، به شدت بر صادرات به آمریکا و اروپا متکی است و به نظر می رسد در شرایط فعلی باید خسارات قابل توجهی را متحمل شود. در سال 2011 این کشور رشد 3،6% درصدی داشت و در سه ماهه آخر سال پایین ترین میزان رشد از سال 2009 یعنی 0.4% را تجربه کرد.
 

لزاکو/ 30 ژانویه 2012
ترجمه: زهرا خدایی

 

26331

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    34 0
    ين همان كره اي ها نبودند كه 35سال پيش در ايران به علت بدبختي وفقر وبيكاري كار مي كردند .حالا كارگراشون ايراني هستند . اونا در اين مدت چي شدن و ما چي . نمي دونم ما پيشرفت كرديم يا اونا......مسلما كه ما ....آنها راه ورسم خرج كردن رو بلد نيستند كه دائم در حال درجا زدن هستند و بنك مركزيشون پر از پوله.
    • آرمین IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
      25 0
      ترکیه، مالزی، امارات، عربستان، برزیل، تایلند رو هم به کشورهایی که از ما عقب بودند ولی جلو زدند اضافه کن. البته همه میدونیم مشکل کار کجاست، مگر نه؟