نتایج یک پروژه تحقیقانی درباره نحوه ارتباط برقرارکردن کودکان و نوجوانان با اینترنت در انگلستان نشان می‌دهد که جوانان چگونه از فضای مجازی به عنوان کانال ارتباطی به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند و درک خوبی هم از مسائل پیچیده امنیت آنلاین و تجارت الکترونیک دارند.

یک کمپانی پژوهشی، سطح وابستگی احساسی جوانان انگلیسی را به اینترنت بررسی کرد. نتایج نشان می‌دهد کودکان زیر 12 سال وابستگی شدیدی به اینترنت دارند تا حدی که 50 درصد آنها گفته‌اند بدون اینترنت احساس ناراحتی و تنهایی می‌کنند و این در حالی است که وابستگی جوانان بسیار بیشتر است زیرا 60 درصد آنها هم همین نظر را داشته‌اند.
این پروژه که Digital Futures نام دارد برای اینکه بتواند تاثیر اینترنت را بر زندگی جوانان بسنجد، هزار نوجوان بین 8 تا 18 سال را مورد بررسی قرار داد. 48 درصد اینها که زیر 12 سال بودند گفتند که بدون اینترنت احساس ناراحتی و غمگینی می کنند و بالای 12 سال ها بیشتر از دوبرابر این مقدار متاثر از مجبوبیت شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر هستند.
بیش از 70 درصد جوانان مورد بررسی از فیس بوک بیشتر برای چت کردن استفاده می‌کنند. عده ای تصور می‌کنند که مردم انگلستان افرادی افسرده‌اند که بیشتر ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و به صفحه نمایش کامپیوتر خود خیره شوند اما این طور نیست. این تحقیق نشان می‌دهد که در مقایسه با 35 درصدی که دوست دارند به صورت آنلاین با دوستانشان صحبت کنند، بیش از 50 درصد جوانان تمایل دارند با دوستانشان به صورت حضوری و چهره به چهره گفت و گو کنند.
رئیس این تیم تحقیقاتی، پائول هادسون گفت: اغلب با دید منفی به این واقعیت که جوانان وابستگی عمیق احساسی به فعالیت‌های آنلاین دارند نگاه می‌شود اما برای افرادی که تمام زندگی اجتماعی‌شان با اینترنت درگیر شده این وابستگی بسیار طبیعی است. او اضافه کرد اگر تلفن را از برزگسالان بگیریم آنها هم احساس ناراحتی و تنهایی خواهند کرد.
این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که جوانان با اعتماد به نفس‌ترین کاربران وب هستند، 74 درصد زیر 12ساله‌ها از اینترنت برای بازی استفاده می‌کنند و 65 درصد هم از آن برای انجام تکالیفاشان بهره می‌برند.
اینکه 33 درصد آنها آنلاین می‌شوند تا چیزهایی را بخرند یا بفروشند شاید بازتابی از به چالش کشیدن اقتصاد باشد. علاوه بر اینها جوانان و نوجوانان درک خوبی از امنیت آنلاین دارند زیرا یک سوم آنها از دادن اطلاعات شخصی خود به سازمان‌ها و کمپانی‌ها در اینترنت خودداری می‌کنند.
و جالب آنکه حتی کودکان نوپا هم از دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل هستند با هوشیاری استفاده می‌کنند زیرا در این تحقیق کودکان زیر دوسال خانواده‌ها به راحتی می‌دانند چگونه با آی‌پد بازی کنند و کوچکترین مشکلی برای پیدا کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص خواندن داستان ندارند.
هادسون گقت: پروژه تحقیقانی ما یکی از جامع‌ترین مطالعات درباره نحوه ارتباط برقرارکردن کودکان و نوجوانان با اینترنت در سرتاسر انگلستان است و نشان می دهد که جوانان چگونه از فضای مجازی به عنوان کانال ارتباطی به شکل های مختف استفاده می کنند و جای تعجب است که درک خوبی هم از مسائل پیچیده امنیت آنلاین و تجارت الکترونیک دارند.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =